شناسهٔ خبر: 41098903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

تحریمهای آمریکا در عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار تاثیر ندارد

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: تحریم‌های آمریکا در عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر دشمنان هرگز تاثیر نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با تبریک ایام ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) سال‌ها پیش از تولد امام رضا (ع) فرمودند که پاره‌ای از تن من در سرزمین خراسان دفن خواهد شد و هیچ مؤمنی نیست که او را زیارت کند مگر آنکه خداوند، بهشت را بر او واجب می‌کند.

وی افزود: در ادامه این روایت آمده است که هیچ غم‌زده‌ای این امام رئوف را زیارت نمی‌کند مگر آنکه خدای عز و جل غبار غم را از خاطرش برطرف می‌کند و هیچ گناهکاری به زیارت ایشان نمی‌رود مگر آنکه خدا گناهانش را می‌آمرزد؛ امیدواریم کشور ما و مردم و مسئولان در سایه ایمان و تقوا و توسل به وجود پربرکت این امام رئوف روز به روز از برکات حضور ایشان بهره مند تر باشد.

دنیا شاهد موفقیت نفتکش‌های ایرانی در ارسال سوخت به ونزوئلا بود

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا در عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر دشمنان تأثیری ندارد، تاکید کرد: همان گونه که همه جهان شاهد بود برخلاف تحریم‌ها، کشتی حامل نفتکش‌های ایرانی بدون مشکل به ونزوئلا رفت و اکنون نیز پس از بازگشت موفقیت آمیز از این کشور مورد استقبال خادمان رضوی در سالروز ولادت ایشان قرار گرفته و به پرچم متبرک امام هشتم شیعیان مزین شد.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان از خوی پلید آنها سرچشمه می‌گیرد که برای آنها انسانیت و حقوق بشر ارزشی ندارد و برای رسیدن به اهداف پلید خود به هر شیوه ظالمانه و متحجرانه ای دست می‌زنند.

ضرورت پرداخت مالیات

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت پرداخت مالیات برای همه گفت: این روند در تمام دنیا معمول است چراکه فرار از پرداخت مالیات موجب تضعیف خدمت رسانی به مردم می‌شود و البته این امور باید با نهایت احترام و بدون توهین به افراد انجام شود.

دریافت مالیات باید مطابق اصول اسلامی و قانونی انجام شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دریافت مالیات باید مطابق اصول اسلامی و در شأن کشور اسلامی انجام شود، گفت: اینکه از فردی رقمی خاص از مالیات دریافت کنیم و وی مجبور به پرداخت برای زندان نرفتن باشد و در ادامه تازه بخواهیم به شکل دقیق مالیات وی را محاسبه کنیم اسلامی و قانونی نیست و باید اگر چنین اشتباهاتی در روند دریافت مالیات در کشور وجود دارد اصلاح شود.

اقدامات خوبی در شهر اصفهان انجام شده است

به گزارش مهر آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهرداری‌ها و اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به خوبی می‌توانند فرهنگ یک کشور را نشان دهند، افزود: در شهری مثل اصفهان، انصافاً گردشگران از نظافت و خرمی اصفهان، لذت می‌برند.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان، گزارشی ارائه داد. من هم تأیید می‌کنم که در این دو سه سال و این دوره شهرداری، اقدامات خوبی انجام شده، هم مساله مترو، پیشرفت خوبی داشته، هم سالن اجلاس و هم مرکز نمایشگاه اصفهان، سالن حسینی گلستان شهدا هم پیشرفت خوبی داشته است.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در مورد نامگذاری این سالن، با شهردار صحبت کردم. سالن ساخته شده برای گلستان شهدا و تخت پولاد، سالن بسیار خوب و چندمنظوره ای است. این محل یک سالن آبرومند می‌خواست، نباید با یک حرف، زحمات نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: من در زمان عقد قرارداد این پروژه بوده ام، قرار بود یک سوم هزینه‌ها را استانداری، یک سوم را بنیاد شهید و یک سوم را شهرداری بدهد، اما آن‌ها انجام ندادند، اگر شهرداری و شخص شهردار، حمایت نمی‌کرد، این پروژه می‌ماند و اجرا نمی‌شد.

وی اظهار داشت: هزینه‌های زیادی برای آزادسازی شد و من در جریان بعضی از آن‌ها هستم. بعضی ساختمان‌های جلوی پروژه با هزینه زیادی آزادسازی شد و شهردار منطقه ۶ هم در این زمینه، خوب عمل کرد.
 

نظر شما