شناسهٔ خبر: 41098879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم توجه جدی مسئولان به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌های توزیع آب در سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها برای انتقال و توزیع مناسب آب توجه جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک  سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت، اقتدا به سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) را یکی از مصادیق رعایت تقوی دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) با وجود سختی‌ها و تنگناهای فراوان، به بیان معارف اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، تقویت جایگاه شیعیان و ارتباط با مردم می‌پرداختند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های حصول تقوا را رعایت عدالت در عرصه‌های فردی و اجتماعی دانست و در تبیین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستگاه قضا و نسبت آنها با فضای استان، خاطرنشان کرد: نکته اول احیای حقوق عامه به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه است که باید در استان ما به صورت خاص دنبال شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضا باید فراتر از نگاه قومی و مذهبی عمل نماید تا همه مردم، این مجموعه را مرجع و ملجأ خودشان بدانند و اگر کسی کارش به مجامع قضایی رسید خاطرش جمع باشد که به حق خود دست پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قاطعیت در مبارزه با فساد را یکی دیگر از مطالبات مهم رهبری عنوان کرد و افزود: این نکته خصوصا در سیستان و بلوچستان که به خاطر مرز گسترده جغرافیایی و بودجه‌های فراوان ورودی به استان، زمینه لغزش و گرفتاری به فساد زیاد است باید با دقت بیشتری دنبال شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان مقوله رعایت عدل و عدم تجاوز از حق و پرهیز از افراط و تفریط را یکی دیگر از مطالبات رهبری که در استان اهمیت ویژه دارد عنوان کرد و متذکر شد: مسئولان مربوطه باید بین عنصر فسادگر و خاطی تفاوت قائل شده و نباید با زیاده‌روی، مانع ورود سرمایه‌گذاران به استان شوند.

آیت‌الله محامی یکی دیگر از عرصه‌های عدالت را فضای خانواده دانست و با قرائت احادیثی درباره اهمیت رسیدگی به خانواده، اظهار داشت: مردان نسبت به زنان و فرزندان خصوصا دختران علاوه بر رعایت عدالت، لطف و برخورد صمیمانه بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز خشنودی نسبت به رتبه اول استان در نرخ ازدواج و هم‌چنین کمترین میزان طلاق، برخی از آمارهای استان در زمینه خانواده را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: بالاترین نرخ زنان سرپرست خانوار، بالاترین آمار زنان بدسرپرست، بالاترین نرخ بی‌سوادی و عدم امکان ادامه تحصیل برای دختران و بالاترین نرخ تولد کودکان معتاد، زیبنده جامعه اسلامی استان نیست.

وی با تاکید بر احساس مسئولیت بیشتر مردان نسبت به همسر و فرزندان، بیان کرد: رعایت اخلاق، تلاش در جهت فراهم کردن زمینه تحصیل فرزندان، رعایت مصلحت فرزندان در امر ازدواج و پرهیز از ازدواج‌هایی که بدون در نظر گرفتن کفویت و به خاطر منافع مادی به دختر تحمیل می‌شود و هم چنین اهتمام به امور قبل از ازدواج مثل آزمایش و غیره باید مورد اهتمام مردان جامعه قرار بگیرد.

رئیس شورای زکات استان یکی دیگر از عرصه‌های عدالت را صرفه‌جویی بالاخص مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: اگر چه مسئولان محترم آب و فاضلاب استان به درستی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌کنند اما لازم است خود آنها نیز به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها برای انتقال و توزیع مناسب آب توجه جدی داشته باشند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به گلایه گروه‌های جهادی از عدم همکاری مسئولان آب و فاضلاب و هم‌چنین اعتراضات مردمی در این زمینه، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این موارد باشند اگرچه حق آنها برای ارائه دلیل در همین تریبون محفوظ است.

انتهای پیام/3139

نظر شما