شناسهٔ خبر: 41098862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق جهش تولید موجب رونق اقتصادی و خودکفایی کشور می‌شود

قزوین – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: جهش تولید در محصولات داخلی نقش موثری در ایجاد رونق اقتصادی و رسیدن کشور به خودکفایی ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین، افزود: حمایت از تولید داخل با هدف کاهش وابستگی و رفع مشکلات اقتصادی کشور ضروری است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند به واسطه رونق تولید به تجارت با کشورهای همسایه بپردازد تا اینکه بازار منطقه را در دست بگیرد و به سمت کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت پیش رود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مهمترین مشکل مردم در برهه فعلی مسائل معیشتی است و ما در مقابل گرانی‌ها و تورم باید چاره اندیشی کنیم.

آیت الله عابدینی ادامه داد: نباید درگیرشدن به روزمرگی‌ها ما را از اهداف و رسالت‌های اصلی بازدارد بلکه باید مشکلات و مفاسد رصد شده و با دغدغه دینی و آرمانی که وجود دارد برای حل مشکلات پیشقدم شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد : گرانی مسکن و مایحتاج عمومی، بیکاری و وضعیت نامناسب معیشت، موجب نگرانی و نارضایتی مردم شده و مسوولان در حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید با مفسدان اقتصادی و سیاسی برخورد جدی صورت گیرد، تأکید کرد : مبارزه با فساد و تبعیض موجب افزایش امید در جامعه می‌شود و باید مسوولان این امر را جدی بگیرند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، افزود: این هفته فرصتی است تا جنایات آمریکا از گذشته تا به امروز را افشاگری کنیم تا مردم بدانند مدعیان حقوق بشر همان کسانی هستند که به فرمانده نابودگر هواپیمای مسافربری مدال افتخار دادند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد : حقوق بشر آمریکایی هیچ حد و مرزی در جنایات خود ندارد و باید همه جهان به این موضوع آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و میلاد امام هشتم شیعیان را مایه خیر و برکت برای جامعه اسلامی دانست.

نظر شما