شناسهٔ خبر: 41098858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

رونق اقتصادی تنها در کنار عدالت اجتماعی معنا دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد؛ اما عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر این‌که اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد، عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود، گفت: ما رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی می‌خواهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: عدالت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین خطوط و راهی برای پرکردن شکاف بین مردم و رفع تبعیض است که اینها جزو بزرگترین و مهم‌ترین مسؤولیت ما است.

وی با استناد به منویات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست، خاطرنشان کرد: اینکه چرا در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد، به این منظور است که روح امید به اصلاح و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش می‌یابد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، گفت: مبارزه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد و فرهنگ کار و تولید درست را رواج داده و نگاه باور دین و ارزش‌های دینی را که حاکمیت آن از حکومت اسلامی انتظار می‌رود را تقویت می‌بخشد.

امام جمعه تبریز با درخواست اکید از دست اندرکاران مبارزه با فساد در  مواجهه قاطعانه در مبارزه با فساد، گفت: باید مطالبه عدالت را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.

وی با بیان اینکه چرا باید دست مفسد اقتصادی را قطع کرد، گفت: فساد و فساد اقتصادی مانند ویروس خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، قطعا ریشه ‌می‌دواند قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است که البته مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: قطع دست مفسدان مهم‌تر از فساد است به طوریکه اجرای آن نماد مبارزه با فسادی است که در پیکره جامعه جاری شده است.  

امام جمعه تبریز با اشاره به فرازهای دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوه قضائیه، توضیح داد: اوج بروز دغدغه رهبری برای جلب اعتماد مردم در نکته پایانی بیاناتشان نمایان بود به طوریکه ایشان آماردهی صرف را کافی ندانسته و فرمودند که قوه قضائیه باید به این مساله توجه کند و صرفا کار  تبلیغاتی و آماردهی نباشد.

وی ادامه داد: البته در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند، تا اعتماد مردم را بگیرند که این افراد باید بدانند در صدد فرعی‌سازی مشکلات کشور هستند و موضوعات اصلی کنونی کشور حل مشکلات اقتصادی معیشتی و فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار داشت: مضجع این امام رئوف، ملجاء و پناهگاه همه شیعیان جهان و آزادیخواهان عالم است.

پایان پیام/699

نظر شما