شناسهٔ خبر: 41098841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| عاملان عمدی آتش سوزی جنگل‌ها محاکمه شوند

گروه استان‌ها- امام جمعه یاسوج گفت: افرادی که به طور عمدی جنگل‌ها و مراتع استان را آتش می‌زنند خائین بوده و باید محاکمه و برخورد جدی با آنان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با تبریک 11 ذی قعده سالروز ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت:  آن حضرت علاوه بر داشتن مقام و منزلت والایی داشته و زیارت ایشان نیز دارای ثواب چشمگیری است.

وی عنوان کرد: حادثه آتش سوزی کلینیک سینای تهران دردناک بود و باید با افزایش ایمنی مراکز مختلف از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد زیرا این حادثه ضربه زیادی به بخش درمان  و اقتصاد کشور وارد کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان از گذشته تاکنون خسارت بار بوده و هزینه‌ها و خسارت‌های در بر داشته است، ابراز کرد: افرادی که به طور عمدی جنگل‌ها و مراتع استان را آتش می‌زنند خائین بوده و باید محاکمه و برخورد جدی با آنان شود و قشرهای مختلف مردم مراقب باشند که به طور سهوی سبب آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها نشوند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در استان مناسب نیست به طوری که تلفات جانی در حال افزایش است و باید مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید بیشتر رعایت شود و مردم مراقبت بیشتری کنند و از تجمعات غیرضروری پرهیز شود، مراسم‌های عروسی و ترحیم نیز با ازدحام جمعیت و حضور گسترده مردم ممنوع شود زیرا سلامت مردم به خطر می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عربستان سعودی با حمایت آمریکا حدود 5 سال بوده که به یمن حمله کرده و جنایت‌های را در این کشور علیه مردم این کشور مرتکب می‌شوند و مجامع بین المللی در برابر این همه جنایت سکوت کرده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه سعودی‌ها مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و با حمایت آنها علیه یمن تجاوز و جنایت می‌کنند، ادامه داد: یکی از توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان به جان هم انداختن آنان بوده و حمله عربستان به یمن در همین راستا است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مسئولان قوه قضائیه در زمینه برخی مسائل از جمله  مبارزه با فساد در همه ابعاد از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، برقراری عدالت و تلاش برای رونق اقتصادی تاکید کردند.

حسینی یادآور شد: مبارزه با فساد نباید به گونه‌ای باشد که مردم گمان کنند تمام دستگاه‌های اجرایی کشور فاسد است زیرا این موضوع خطر افرین بوده و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود و مبارزه با فساد باید امیدبخش باشد نه اینکه سبب بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب شود.

انتهای پیام/541/ ت

نظر شما