شناسهٔ خبر: 41098836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

علت همه گرفتاری‌ها عدم علم به توحید واقعی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امام رضا(ع) برخلاف برخی نظریه‌پردازهای جامعه که علت نابسامانی و مشکلات را در وقایع اجتماعی می‌دانند، ایشان در عدم شناخت توحید معرفی کردند؛ و علت همه گرفتاری‌ها همین عدم علم به توحید واقعی است.

صاحب‌خبر -

علت همه گرفتاری‌ها عدم علم به توحید واقعی استحجت الاسلام حسین علیی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: ایام ماه ذی القعده الحرام در قرآن به عنوان میعاد گاه حضرت موسی (ع) معرفی شده است و خداوند متعال 10 روز نیز به آن اضافه کرده است و ایام در میقات بودن حضرت موسی (ع) در این ماه ذی القعده و دهه اول ذی الحجه است و همچنین روز اول ماه ذی القعده روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ویازدهم این ماه قمری روز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده و به عنوان دهه کرامت نام گرفته است.

وی با اشاره به زندگی سیاسی اجتماعی آن امام بزرگوار گفت: دوران بسیار سخت امامت امام رض(ع) در پنج ساله حکومت مامون بوده است و به لحاظ پیچیده بودن شرائط حاکم در این مدت و سیاست‌های خبیثانه مامون و پیچیدگی‌های آن می‌طلبد که همه دوستداران آن امام همام نگاه بسیار دقیقی نسبت به شرائط وعملکردها داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: مأمون با روش‌های مرموز و ناشناخته حتی برای اطرافیان و اعضای حکومت خود سعی می‌کرد در مبارزات با امامت روش‌های جدید و کارساز انجام دهد بنابراین برای اولین بار مقام ولایت‌عهدی را به اجبار به امام تحمیل کرد، هرچند امام با آن علم الهی و حجت خدایی کاملاً این توطئه‌ها را خنثی می‌کردند طوری که این خلیفه به ظاهر زیرک عباسی هم مثل گذشتگان مجبور شد تاکتیک و راهبرد خلفای قبل از خود را به کار برد که همان قتل امام(ع) بود.

وی ادامه داد: امام (ع) از زمان حرکت از مدینه به مرو از هر شرائطی برای تبیین نقش امامت و بی اثر کردن موج تبلیغاتی دشمن وهمچنین اغراض سیاسی آنها استفاده می‌کردند.

علیی ابراز داشت: یکی از موقعیت‌هایی که امام (ع) بهترین تاکتیک را در مقابل مشروع نشان دادن خلافت مامون انجام دادند منزل نیشابور بود، نیشابور در آن زمان شهر بزرگی بود و جمعیت فراوانی داشت و جامعه محدثین قابل توجه بود که امام(ع) درخواست 20 الی 25 هزار نویسنده حدیث کردند، و با توجه به شرائط  نابسامان آن روزکه مردم انتظار داشتند یک حدیث اجتماعی یا سیاسی یا اقتصادی بیان فرماید آنهم با سلسله خود که همگی را به امامان و اجداد خود نسبت دادند و معروف به حدیث سلسله الذهب شد بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه نکاتی در این مورد قابل توجه است، گفت: با ذکر سلسله حدیث سلسله امامت و صحبت‌های الهی را برای مردم بازگو کردند وعدم مشروعیت همه خلافای بنی امیه و بنی عباس را یادآور شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: امام رضا(ع) برخلاف برخی نظریه‌پردازهای جامعه که علت نابسامانی و مشکلات را در وقایع اجتماعی می‌دانند، ایشان در عدم شناخت توحید معرفی کردند چراکه اگر در جامعه‌ای توحید به معنای واقعی کلمه شناخته شود مطلقا معاد و سایر اصول دین ناشناخته خواهند ماند وعلت همه گرفتاری‌ها همین عدم علم به توحید واقعی است.

وی تصریح کرد: بعد از فرمایش صدر حدیث بعد از حرکت، توحید را مشروط ولایت کردند یعنی ولایت را به مبدا اعلی (توحید) پیوند زدند و با این پیوند کانال ورودی توحید را امامت معرفی کردند و این یک اصل کلی بود و اگر برای معرفی توحید به غیر از ورودی امامت به مسئله دیگری استناد شود، انحراف است.

علیی عنوان کرد: منظور امام(ع) از(انا من شروطها) من شخصی نبود؛ یعنی امامت و این نوع بیان که ابلاغ است خواست مردم را به اینکه امر امام واجب الأطاعه است سوق دهد و سایر حاکمیت‌ها و سردمداران حکومت‌ها محکوم به بطلان هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما