شناسهٔ خبر: 41098804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخورد جدی دستگاه قضا با مدعیان منافق انقلابی‌نما و فاسد/ قلم‌به‌دستان مدعی سازش خجالت بکشند

امام جمعه شیراز گفت: دسته‌ای از افراد هستند که با ادعای انقلابی‌گری به دنبال این هستند که به شکل‌های مختلفی نفوذ کنند و با نفوذ خود فساد داشته باشند که البته نگران نبوده و امیدوار به نصرت الهی و اراده و عمل دستگاه قضایی در برخورد با فساد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تصریح بر «مبارزه با فساد» به عنوان یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشگی انقلابی‌ها و مومنین و عموم مردم در ایران، اظهار داشت: دو دسته انقلابی در کشور وجود دارد، یک دسته از انقلابی‌ها با فساد برخورد می‌کنند اما دسته دیگر ادعای انقلابی بودن دارند که اگر دستشان برسد (باوجود ادعاهای فراوانی که دارند) خود آنان نیز فساد خواهند کرد.

برخورد جدی دستگاه قضایی با مدعیان منافق انقلابی‌نما و فاسد

وی با اشاره به این دسته دوم که به آنها منافق گفته می‌شود، افزود: این دسته تلاش کرده‌اند به شکل‌های مختلفی نفوذ کنند و با نفوذ خود فساد داشته باشند، همچنین زحمتی را نیز برای همه مؤمنان و علاقه‌مندان به انقلاب درست کرده‌اند که البته نگران نبوده و امیدوار به نصرت الهی و اراده و عمل دستگاه قضایی در برخورد با فساد هستیم، ان‌شالله خداوند ما را در مقابل منافقان پیروز خواهد کرد و آنان را رسوا خواهد کرد.

حرکت رسواسازی منافقان به‌واسطه اقدامات مثبت دستگاه قضا آغاز شده است

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: حرکت رسواسازی منافقان به‌واسطه اقدامات مثبت دستگاه قضا آغازشده است، رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی هفتم تیر خود در جمع کارکنان دستگاه قضا بر استمرار مبارزه با فساد و این حرکت امیدآفرین تأکید داشته‌اند، درعین‌حالی که این موضوع را تأکید کرده‌اند نکاتی نیز مطرح کردند که این نکات برای این بوده که مسئله مبارزه با فساد بیمه شود یعنی شعار نباشد به‌نوعی مستمراً ادامه پیدا کند.

آیت‌الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب همچنان متذکر شدند، افرادی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، جو زده نشوند، چراکه ممکن است همین کار مشکلاتی را ایجاد کند، مبارزه با فساد باید شبانه‌روزی شود و استمرار داشته باشد و مقطعی نباشد.

وی بیان کرد: اگر مبارزه با فساد جا بیفتد مفسدین خواهند ترسید‌ و به اصلاح جامعه و ساختارهای اداری امیدوار خواهیم شد، همچنین اینکه قضات محترم که به عدالت آنان نیز ایمان ‌داریم، هنگامی‌که می‌خواهند حکم صادر کنند باید بررسی کنند که حکم صادرشده با مورد جرم تناسب داشته باشد، ممکن است شخصی یک‌بار خطا کرده باشد اما حکم صادره آنقدر سنگین باشد که وی توان بازگشت به آغوش جامعه را نداشته باشد و مجدداً ممکن است فردی خلافی سنگین کرده باشد اما حکم آن تناسب نداشته باشد و سبک بودن جزا، در وی تنبه لازم را ایجاد نکند، این مسائل نکاتی است که مقام معظم رهبری نیز مطرح کرده‌اند.

امام‌جمعه شیراز گفت: ضمن تشکر از دستگاه قضا برای مبارزه با فساد که مانند اژدهای هفت‌سر است و هر سر آن را می‌زنیم سر دیگری بیرون می‌آورد، تقاضا می‌کنیم تلاش‌های خود را استمرار دهند.

برخی قلم‌به‌دستانی خجالت بکشند که از سازش و مذاکره دم می‌زنند

آیت‌الله دژکام در خصوص مسئله مذاکره و سازش با آمریکا گفت: در باب مذاکره تجربه‌ای پیش روی ما وجود دارد که آن را طی چند سال اخیر پشت سر گذاشتیم، اکنون مشاهده می‌کنیم که به ما می‌گویند هرچه ما در برجام گفته‌ایم شما عمل کنید اما ما به آن عمل نمی‌کنیم.

وی بیان داشت: افرادی که برخی مواقع قلم‌به‌دست می‌گیرند و می‌گویند چرا در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آیید و پای میز مذاکره با این کشور باز نمی‌گردید، باید خجالت بکشند که از سازش دم می‌زنند، ایرانی در طول تاریخ مرد بوده و حریت و استقلال داشته و زیر بار ظلم نرفته است، ما هرچه در تاریخ می‌نگریم ایرانی مظهر مردانگی بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: آن‌که پیشنهاد سازش می‌دهد نگاهی کند و ببیند از غیرت، مردانگی و علی دوستی آیا در وجودش چیزی هست است یا نه؟ باید از خود خجالت بکشند، کشوری که جوانان آن پیروان اهل‌بیت(ع) بوده و 300 هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، باید سخن از سازش بزنند.

آیت‌الله دژکام گفت: همین افرادی که فریاد سازش می‌زنند روزی به شهید بهشتی نیز همین حرف را زده‌اند، مسیر پرافتخار شهید بهشتی و شهید سلیمانی و مردم ایران تا آخر با عزت و عظمت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ م

نظر شما