شناسهٔ خبر: 41098656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

2566 مبتلا و 154 فوتی جدید بر اثر کرونا در کشور/ 14 استان در شرایط قرمز و هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۲۵۶۶ مورد جدید به کرونا در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا به حال ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد متوفیان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه در مورد آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا (corona) در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس گفت: از روز قبل تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و طبق معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ مریض جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

او افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ مریض کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت اظهار‌کرد: خوش بختانه تا به حال ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همینطور ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا به حال یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا در ایران,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همینطور استان های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

او افزود: آمار مبتلایان کووید ۱۹ در دنیا از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفت که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه گذشته بوده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار‌کرد: این بیماری همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده و بقیه استفاده کنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

نظر شما