شناسهٔ خبر: 41098647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفر سبز.../ از بارگاه معشوق به منزل عاشق

پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت به استان همدان سفر کرد تا مرهمی باشد بر درد دوری عاشقان از گنبد طلای خراسان.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس-همدان: به مناسبت آغاز دهه کرامت، پرچم ۱۴۴ متری مزین و متبرک به نام آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) صبح سه‌شنبه سوم تیرماه در میدان پژوهش با استقبال مردم و حضور چند تن از مسؤولان به اهتراز درآمد تا ذره‌ای از دلتنگی مردم همدان کاسته شود، این آغاز راه حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان بود.

ناگفته نماند طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا برای اعضای کاروان زیر خورشید انجام شد.

خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان حضور پیدا کردند، امام جمعه همدان در این مراسم معنوی گفت: پرچمی که شما حامل آن هستید فی نفسه یک پارچه است اما وقتی منتسب می‌شود به امام رضا(ع) اثرات معنوی پیدا و گره‌گشایی می‌کند.

به واقع طی چند ساله گذشته پرچم متبرک به امام رضا(ع) در گوشه و کنار شهرمان منشا خیر و برکت‌های گسترده‌ای بوده است شاید یکی از مهمترین معجزات و کرامت آن بخشش مادر مقتولی بود که با حضور پرچم متبرک و مزین شده به نام علی  ابن موسی‌الرضا قاتل فرزند خود را پای چوبه دار  بخشید و به او عمر دوباره داد.

کاروان‌های زیر سایه خورشید بیش از ۱۰ سال است که برنامه‌هایی مدون و مستمری در دهه کرامت در استان همدان برگزار کرده‌اند و امسال هم با وجود شیوع ویروس کرونا جشن مردمی کاروان زیر سایه خوشید به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

اگرچه امسال با گسترش کرونا فرصت زیارت امام رضا(ع) برای مردم آن طور که باید و شاید فراهم نشده و دلها همه در حسرت قدم زدن در صحن انقلاب، جمهوری و مسجد گوهرشاد و گوش جان سپردن به بانگ قرار است  تا دوان دوان خود را به رواق امام خمینی برسانند و لختی آرام در جوار امام مهربانی با خدای خود نجوا کنند.

اما با تمام دلتنگی‌ها به حکم امام و پیشوای خود راضی هستیم به رضای خدا و دست دعا به سویش دراز و امیدمان را به رحمت و قدرت لایزالش سنجاق می‌کنیم.

کاش در همهمه کرونا و دفاع جانانه مدافعان سلامت و توصیه‌های بهداشتی پرچمی، تربتی  از دیار سیدالشهدا هم می‌آوردند و دل گرفته و خسته‌مان را جلا می‌دادند، اسم حسین(ع) و قسم به دست بریده آقام اباالفضل(ع) کافیست برای رفع تمام بلاها و نجات بشر.

این روزها دلها همه آکنده از حسرت است، حسرت برگزاری هر چه باشکوه‌تر شب‌های قدر و زیارت امیرالمومنین که از قاب تصویر میسر شد، حسرت زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) و امام رئوف در دهه کرامت و چندی دیگر بزرگترین غم عالم که دگر بار تکرار می‌شود.

اما غصه عظیم‌تر در راه است، محرم و صفر امسال بیشتر از همیشه دلگیر خواهد بود از اربعین هم نمی‌گویم چراکه همه بنای رفتن داریم.

کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت امسال بیش از ۷۰ برنامه در استان از جمله سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با خانواده شهید سلگی، دیدار با جهادگران عرصه سلامت و کادر درمان، دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و دیدار رسانه‌های همدان برگزار کردند.

خدام آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به تمام شهرستان‌های استان سرکشی و با ائمه جمعه، خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان کرونایی دیدار کردند.

از دیگر فعالیت‌های این کاروان در چند روز گذشته بازدید از کارگاه تولید ماسک و گان پزشکی بانوان محجبه و متدین است که حضور خدام و پرچم متبرک آقا علی ابن موسی‌الرضا انگیزه خدمت به خلق خدا را برایشان صدچندان کرد.

حضور در کمپ ترک اعتیاد، در کنار  افرادی که اغلب طرد شده از سوی جامعه هستند خلاقانه‌ترین نوع امیدبخشی است دیدن خدام و پرجم متبرک امام مهربانی برای افراد خاطی همان نشانه‌ای است که به دنبالش می‌گردند تا از نو شروع کنند. حضور در مراکز درمانی و اهدا بسته متبرک آستان قدس به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی هم نمونه‌ای از شاهکارهای کاروان زیر سایه خورشید است، فرستاده‌ای از سوی ضامن آهو تا پیام سلامتی و شادمانی را برای بیماران گرفتار به درد مخابره کند.

اما  دیدار خادمان بارگاه ملکوتی و پرچم مزین به نام امام رضا(ع) با واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاران و کارگران خدوم ایران زمین منشایی برای خیر و برکت و جهش تولید است.

و منزل آخر، مزار عاشقی است که این روزها در کنار ارباب خود اباعبدالله الحسین(ع) به نظاره سیل عاشقان اهل بیت(ع) نشسته است. او هم این خطوطی را که می‌نویسیم می‌بیند و هم چشمانی که دنبال کننده کلمات سحرآمیز رضوی هستند را حس می‌کند. سردار سرلشکر حاج حسین همدانی که با تمام درجه‌های ممتاز نظامی‌اش برای ما مردم همدان حاج حسین، فرمانده دلیر سپاه انصارالحسین(ع) و مرد جبهه‌های غرب و جنوب است، هم او که نبوغ نظامی‌اش گره‌گشای جبهه‌ها بود، و یاد و خاطرش همراه ماست، میزبان پرچم بارگاه امام رضاست. کاروان به احترام مقام شهید و آن اشک‌هایی که از حسرت شهادت می‌ریخت، به پشتیبانی پرچم رضوی دل به گلزار شهدا می‌زنند، مزار علی‌آقا خوش‌لفظ مرد همیشه خندان میدان نبرد، دو بار زیارت می‌‎شود، او اینجا هم رندانه عمل می‌کند.

کاروان دیگر آماده می‌شود به منزل خود بازگردد و راهی بارگاه حضرت سلطان شود.

 ای پرچم سبز فرمواش نکنی که سلام مردم دارالمجاهدین را به سلطان ایران برسانی، آقا ما دلتنگیم، خودت نجاتم بده...

انتهای پیام/89033/

نظر شما