شناسهٔ خبر: 41098592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شاهرود: قوه قضاییه مانع از تضییع حقوق مردم شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت : قوه قضاییه برای مقابله با اموری که حقوق مردم را تضییع می کند نیاز به شاکی خصوصی نداشته و به صورت مستقل باید وارد شود .

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسوولان قوه قضاییه اشاره کرد و گفت : احیای حقوق مردم از وظایف قوه قضاییه است ، اگر دادستانی احساس کرد در موضوعی حقوق مردم در حال تضییع شدن است ، باید از حقوق مردم حمایت کند.

  وی ادامه داد: رییس دادگستری و دادستان شاهرود هم باید براساس فرمایش رهبر انقلاب  بر  اموری مانند محیط زیست ، معادن ، بوستان ها و نقاط گردشگری  نظارت دقیق داشته باشند تا حقوق مردم و اجتماع توسط برخی افراد ضایع نشود.

  خطیب جمعه شاهرود با بیان این که باید از کسانی که فسادها را گزارش می کنند ، حمایت شود، افزود : متاسفانه برخی  در نقاط گردشگری حقوق عموم مردم را رعایت نکرده و کارهایی خلاف عرف انجام می دهند،قوه قضاییه باید با قدرت در این خصوص وارد شده و مانع از این کارها شود.

امینی فضای مجازی را یک ابزار مهم عنوان کرد و گفت : استفاده هنرمندانه از این فضا برای رسیدن به اهداف متعالی نطام اسلامی ضروری است.

  وی بر تلاش های برخی از انقلابیون سابق برای باز کردن باب مذاکره با آمریکا هم اشاره کرد و گفت : این کار آن ها آدرس غلط دادن به مردم و بازی در زمین دشمنان است، این افراد و یارانشان که عمدتا غربزده هستند ، بدنبال فتنه گری می باشند اما مردم هوشیار ایران پاسخ آن ها را خواهند داد.

  امینی ادامه داد : نسل کنونی کشور باید سوابق این افراد را بررسی کنند و بدانند آن ها غربزده بوده و بسیاری از مشکلات کنونی کشور هم از سوی آن ها ایجاد شده است.

  وی به دستگیری تعدادی از نیروهای بسیج مردمی عراق در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : نخست وزیر عراق باید مدافع همه مردم عراق باشد، اگر عراق توانست از فتنه داعش عبور کند با کمک مرجعیت ، مردم و حشد الشعبی بود.

  وی به روز دهیاری ها هم اشاره کرد و گفت : باید با آبادانی بیشتر روستاها مانع از مهاجرت مردم به شهرها شد، روستاهای آباد ، شهرهای آباد را در پی خواهد داشت.

امام جمعه شاهرود همچنین به خاطر روز مالیات هم گفت : گسستن از بودجه نفتی آرزوی اقتصاددان کشور از سالهای بسیار دور بوده است، با پرداخت مالیات بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شود.

نظر شما