شناسهٔ خبر: 41098564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار شد

لزوم ارائه گزارش برخورد دستگاه قضایی مازندران با مفسدان

بابک ابهرزاده

نماینده ولی‌فقیه در مازندران از مسئولان قضایی این استان خواست که هر ماه برخورد با پرونده‌های فساد موجود در دستگاه‌ها را گزارش دهند تا امیدواری ایجاد شده در مردم تداوم یابد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه، با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته آینده، به روز قلم اشاره کرد و گفت: امیدوارم از قلم در راستای تحکیم ولایت، محبت به اهل بیت، تقویت انقلاب اسلامی و ترویج آرمان شهدا استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روز 12 تیرماه سالروز سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران به وسیله ناوهای آمریکایی با شلیک دو موشک، تصریح کرد: این تنها یک مورد از جنایت‌های آمریکا بوده است، دو شهید خان‌طومان در هفته آینده پس از 4 سال به مازندران برمی‌گردند و این شهدا نتیجه شرارت و ظلم استکبار جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه روحیه آمریکاستیزی روح شهدا را شاد می‌کند، گفت: در هفته آینده تشییع شهدا با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می‌شود و قرار است شیوه آن را اعلام کنند.

محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها، کرونا شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد: کشورمان مجددا به سمت نارنجی و قرمز شدن در حال حرکت است، توصیه‌های بهداشتی را باید جدی گرفت و از ماسک استفاده کرد.

امام جمعه مرکز مازندران همچنین به موضوع افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: باندها و زنجیره‌های زیرزمینی، ابتذال فرهنگی را ساماندهی می‌کند، به جای برخورد با مظاهر فرهنگی این افسارگسیختگی در خیابان‌ها و سواحل، باید با باندهای پشت‌برده سازماندهی کننده آن، مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه شروع مبارزه با این افسارگسیختگی هم باید از ادارات دولتی و نهادهایی همچون شهرداری‌ها آغاز کرد، گفت: زمان نصیحت و راهنمایی در مقابله با این مشکلات فرهنگی می‌تواند پاسخگو باشد و نمونه آن در قم یافت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه در صحنه فرهنگی باید آتش به اختیار بود، اظهار کرد: یکی از بانوان در استانی از کشور، با راهکارهایی چون دوخت و دوز چادر، بسیاری از خانم‌های بی‌حجاب را به سمت خود کشانده است.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای برخی اقشارها مانند کامیون‌داران و آژانس‌ها، یارانه پرداخت کنند، گفت: با بسیاری از این افسارگسیختگی‌های اقتصادی با شیوه‌های مختلف، قابل برطرف شدن است و دولت باید در این زمینه ورود کند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش نشود، اظهار کرد: امام رضا(ع) فرموده است "امر به معروف و نهی از منکر زبانی واجب است".

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به فرموده‌های رهبری در سخنرانی هفتم تیرماه امسال، با بیان اینکه دست‌های آلوده به ویروس کرونا و دست‌های آلوده به ویروس فساد، وجه اشتراک و افتراقی دارند، گفت: رهبری فرمودند که واگیردار بودن، وجه اشتراک هر دو نوع ویروس است اما دست‌های آلوده به کرونا را با شستن می‌توان تمیز کرد و دست‌های فساد باید قطع شود.

محمدی لائینی تاکید کرد: اگر با فساد مبارزه نشود گسترش پیدا می‌کند، بنابراین از مسئولان دستگاه‌ قضایی می‌خواهیم مبارزه با فساد و قطع کردن دست مفسدین را با قاطعیت ادامه دهند.

وی در پایان اظهار کرد: از دستگاه قضایی مازندران انتظار می‌رود هر ماه برخورد با پرونده‌های فساد موجود در دستگاه‌ها را گزارش دهند تا امیدواری ایجاد شده در مردم، تداوم یابد.

نظر شما