شناسهٔ خبر: 41098430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان یزد خبر داد:

کمک ۲ میلیارد ریالی خیران یزد در گلریزان زورخانه‌ای

یزد ـ مدیرکل زندان‌های استان یزد از کمک نزدیک به ۲ میلیارد تومانی خیران یزد در مراسم ویژه گلریزان زورخانه ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ذولفعلی نژاد در آئین گلریزان گلخانه‌ای که به مناسبت ولادت امام رضا (ع) به میزبانی زورخانه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته با همت خیرین استان موفق به آزادی ۲۶۰ محکوم مالی در بند شدیم که این میزان نسبت به سال ۹۷ از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت مجازی در سال جاری و در ایام ماه مبارک رمضان افزود: در سال جاری با وجود وضعیت اجتماعی که به دلیل شیوع کرونا وجود داشت، ۲۳ میلیارد ریال از خیرین و نیکوکاران استان جذب شد و از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به آزادی ۵۹ زندانی جرایم غیرعمد شده‌ایم.

ذولفعلی نژاد ادامه داد: واژه گلریزان از فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای نشأت گرفته و از روزگاران قدیم پهلوانان، مرشد و میانداران این رشته آئینی و مذهبی برای کمک به نیازمندان آبرومند و حل مشکلات افراد نیازمند شهر به برگزاری گلریزان اقدام می‌کردند که به کوشش ستاد دیه استان و با همکاری هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان یزد این گلریزان با هدف احیای این فرهنگ قدیمی و باستانی برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد یادآور شد: در این مراسم یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد.

به گزارش مهر، در این مراسم ورزشکاران به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند و گلریزان به شیوه زورخانه ای با میانداری رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی انجام شد.

در این مراسم، از سوی کمیته امداد استان یزد، مبلغ ۵ میلیارد ریال به صورت وام قرض الحسنه برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد متعهد شد.

نظر شما