شناسهٔ خبر: 41098194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

ذات آمریکا در برجام مشخص شد

آیت الله دژکام گفت: آمریکا در برجام، ذات خود را نشان داد و فقط تعهدات ما را در برجام می خواهد و خودش به تعهداتش عمل نمی کند که نشان می دهد که انصاف و عدالتی در مذاکره با آمریکا نبود و جز عهد شکنی ندیدیم.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 13 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: سر و کار ایمان با قلب است و تنها به مغز و عقل محدود نمی شود و باید ببینیم در دلمان درباره امور دینی چه خبر است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در وجود انسان سه ساحت است که یکی مربوط به عقل، یکی عواطف و احساسات و دیگری به رفتار و کردارش مربوط می شود و اگر فردی بخواهد ایمان داشته باشد به صرف عقل موفق نمی شود بلکه باید دلش را نیز بررسی کند که به چه چیزی گرایش و علاقه دارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: این موارد همواره توسط امام راحل تاکید می شد و در سوره مبارکه حجرات نیز ویژگی های مومن، باور قلبی به وجود خدا، پذیرش وجود مقدس خاتم انبیا حضرت محمد (ص) از جانب خدا به پیامبری و شک ندادن در دلش، عنوان می شود.

وی با اشاره به ایثار شهدا تصریح کرد: از مومن در قرآن به عنوان فردی یاد می شود که در راه خدا با جان و مالش مجاهدت می کند و در شرایط امروز جامعه ما نیز مومن، کمک می کند تا کار مردم زمین نماند.

آیت الله دژکام با تاکید بر گرانی و مشکلات حاضر جامعه عنوان کرد: باید مومنان امروز بیش از پیش در صحنه حاضر باشند و در راه خدا مجاهت کند وگرنه ادعای ایمان زیاد است اما اگر داشته باشید و نبخشید دیگر مومن نیستید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برای تقویت ایمان خود باید تمرین کنیم و از دستورات خدا و پیامبران و اهل بیت (ع) استفاده کنیم تا برای آخرت خود توشه داشته باشیم.

آیت الله دژکام در خطبه های دوم نماز جمعه شیراز با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: یکی از دغدغه های عمومی و همیشگی انقلابیون در ایران مبارزه با فساد بوده است.

وی ادامه داد: بعضی ها که ادعای انقلابی بودن دارند اما از هیچ فسادی کوتاهی نمی کنند، منافق هستند و به اشکال مختلف تلاش کردند در سالیان گذشته نفوذ و فساد کنند  زحمتی برای مومنان و علاقمندان واقعی به انقلاب ایجاد کرده اند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: به همت قوه قضائیه، مفسدان و منافقان، رسوا می شوند و حرکت خوبی در این زمینه ایجاد شده است و برای بیمه شدن مبارزه با فساد، دستگاه های مربوط باید روزانه رصد و اقدام کنند و آهسته و پیوسته بودن اعمال شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر جو زده نشدن افرادی که می خواهند به مبارزه با فساد بپردازند، تاکید ویژه دارند و مبارزه با فساد باید مستمر باشد تا مفسدان بدانند این استمرار جایی آنها را گرفتار خواهد کرد و بدین ترتیب به تدریج جامعه اصلاح خواهد شد.

آیت الله دژکام با قدردانی از دستگاه قضایی در مبارزه با فساد بیان کرد: این حرکت به سلامت هر چه بیشتر دستگاه های کشور کمک خواهد کرد و ارزشمند به شمار می رود.

وی با اشاره به مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا در برجام، ذات خود را نشان داد و فقط تعهدات ما را در برجام می خواهد و خودش به تعهداتش عمل نمی کند که نشان می دهد که انصاف و عدالتی در مذاکره با آمریکا نبود و جز عهد شکنی ندیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ایرانی مرد است و در تاریخ ما در قبل  بعد از اسلام، مظهر مردانگی بوده ایم.

وی تاکید کرد: 300 هزار شهید برای حرف زدن بر پایه مردانگی داده ایم و سازش با ذلت را نمی پذیریم و زیر بار نامردی نمی رویم که مسیر تمام شهدا تا آخر توسط مردم سربلند ما ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/664

نظر شما