شناسهٔ خبر: 41098159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخورد جدی با افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی/ دستگاه قضا ماهانه گزارش مبارزه با فساد را به مردم ارائه دهد

نماینده ولی فقیه در مازندران بر برخود جدی با افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی، خودمدیریتی را ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مصلی ساری، با اشاره سالروز میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: پاکیزگی و دوری از گناه همواره سفارش ائمه اطهار بخصوص امام هشتم ما بوده است.

وی افزود: ما انسانها معصوم نیستیم، اگر تقوا داشته باشیم گناه کبیره نمی‌کنیم بر صغیره هم اسرار نمی‌کنیم، اگر گناهی کردم باید فوری توبه کنیم.

محمدی لائینی تصریح کرد: خداوند و پیامبر به مردم توصیه کردند پیش از اینکه مرگ بسراغتان بیاید توبه کنید، آن دنیا که جای توبه نیست، پس توبه واجب فوری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با تأکید بر انجام اعمال صالح، گفت: اقامه نماز، خواندن قرآن و عبادت کردن، را بیشتر انجام بدهید، رابطه شما با خدا اصلاح می‌شود‌.

این مسؤول اذعان داشت: پیش از آنکه مشغله‌های زندگی درگیرتان کند اعمال صالح انجام دهید، قبل از اینکه عذاب فرا برسد از گناهان بازگردید.

وی با اشاره به اینکه، توجیه کارهای خلاف جایز نیست، عنوان کرد: گاهی اوقات گناهان هزاران حق الناس را در پی دارد، سیاسی و اجتماعی است، عجیب است که در این روزها کسانی که عوامل فتنه بودند امروز بجای توبه، نامه می‌نویسند گناه را به گردن دیگری می‌اندازند.

محمدی لائینی متذکر شد: همه ما نیازمند توبه چه در بحث حق الله و چه حق الناس هستیم.

وی بر تقویت ایمان تأکید کرد و گفت: امام هشتم که مولود امروز است، ایمان را وسیله‌ای برای انجام واجبات و ترک حرام دانست.

امام جمعه ساری ضمن بیان چند بیت شعر از خصوصیات اخلاقی شاه خراسان، به روز قلم اشاره کرد و گفت: باید از قلم در راستای ابراز به محبت اهل بیت، ترویج آرمان شهدای اسلام و تقویت آثار با برکتشان استفاده شود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: روز دوازدهم تیرماه سالروز سرنگون کردن هواپیمای مسافربری با ۲۹۸ مسافر به وسیله ناوهای آمریکایی با شلیک دو موشک یک نمونه از جنایت‌های آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به تشییع پیکرهای شهدای خانطومان، در استان مازندران، ابراز کرد: امیدواریم وظیفه خودمان را متناسب با شأن شهدا انجام بدهیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: روحیه آمریکاستیزی با شعار " مرگ بر آمریکا" روحیه شهدای ما را شاد خواهد کرد.

وی گفت: در راستای افسارگسیختگی فرهنگی، که تشکل‌های زیرزمینی ساماندهی می‌کنند باید با همین‌ها برخورد شود، این موارد باندهای پشت پرده هستند، شروع کار را از اداره دولتی، شهرداری‌ها و نهادها آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: زبان نصیحت و راهنمایی بیشتر جواب می‌دهد، برخی از بانوان آتش با اختیار چادر مجانی برای بانوان می‌دوزند و این راهکارها جواب می‌دهد.

این مسؤول ادامه داد: از سپاه خواستیم، گروه‌های جهادی خط تولید را از ماسک به سمت مانتوهای درست و حسابی روی بیاورند، این در حالی است که چادر در فروشگاه‌ها پیدا نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در رابطه با افسارگسیختگی اقتصادی، باید خودمدیریتی ایجاد کنیم قبل از اینکه دولت شروع به نظارت کند خودتان نظارت کنید، تا نرخ‌ها بی حساب و کتاب رشد نکند‌.

محمدی لائینی درخواست کرد: دولت باید یارانه به برخی از مشاغل بپردازد،  چرا که قیمت وسایل در بخش‌هایی چون حمل و نقل گران شده است.

امام جمعه ساری اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر زبانی واجب است، همه توجه کنند، مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر در رابطه با دست‌های آلوده با ویروس کرونا و فساد فرمودند هر دو به شدت واگیردار هستند.

وی اضافه کرد: دستهای الوده به کرونا را با شستن می‌توان تمیز کرد ولی دستهای آلوده به فساد را باید قطع کرد، ما از مسؤولان قضایی می‌خواهیم راه مبارزه با فساد و قطع کردن دست مفسدان را با قاطعیت ادامه بدهند.

محمدی لائینی گفت: از  دستگاه قضایی در استان  مازندران می‌خواهیم ماهانه گزارش کار مبارزه با فساد را به مردم ما ارائه بدهند.

‌انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

نظر شما