شناسهٔ خبر: 41098089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید سرزده نخست‌وزیر هند از منطقه تحت مناقشه با چین

نارندرا مودی به همراه گروهی از مقامات نظامی هند برای بازدید از منطقه مورد مناقشه با چین، راهی مرز دو کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تشدید تنش‌های مرزی میان هند و چین سبب حضور سرزده ناندرا مودی در منطقه تحت مناقشه لاداخ در مرز مشترک دو کشور شد.

در حالی که درگیری‌های مرزی هند و پاکستان اخیرا رو به افزایش بوده، نخست وزیر هند به همراه گروهی از فرماندهان نظامی این کشور راهی منطقه تحت مناقشه با چین شد. بنا به اعلام منابع امنیتی، مودی همچنین در این سفر قرار است از بیمارستان نظامی واقع در لاداخ و سربازان مجروح بستری در آنجا بازدید کند.

یک مقام چینی اخیرا اعلام کرد این کشور هزاران سرباز، یگان توپخانه‌ای و وسایل نقلیه زره‌پوش به منطقه «لاداخ شمالی» اعزام کرده است. هند نیز متقابلا اقدام به استقرار سامانه پدافند موشکی موسوم به آکاش در منطقه کرد.

از ۱۵ ژوئن در دره «گالون» نخستین درگیری مهم اخیر دو کشور آغاز شده است که در آن درگیری دو طرف تلفات سنگینی را متحمل شدند. هند اعلام کرده است ۲۰ سرباز خود را در آن درگیری از دست داده و بیش از ۷۶ نفر هم از آن‌ها زخمی شده‌اند، اما طرف چینی میزان تلفات خود را هنوز اعلام نکرده است. در درگیری‌های ماه گذشته در منطقه «سیکیم» هیمالیا نیز ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه «دوکلام» که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

درگیری‌های مرزی میان هند و چین یک دلیل ثابت دارد و آن هم مشخص نبودن مرز دقیق دو کشور در منطقه‌ای به طول ۴۰۵۷ کیلومتر است.

انتهای پیام/

نظر شما