شناسهٔ خبر: 41098012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

استارمر: جانسون حرافی می‌کند؛ باید درباره پاسخ کُندش به کرونا تحقیق شود

رهبر حزب کارگر انگلیس در انتقادی تازه به عملکرد دولت در قبال مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که بوریس جانسون در حرف زدن خوب و در حکمرانی ضعیف است.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

با شدت گرفتن انتقادهای داخلی در انگلیس به عملکرد دولت محافظه‌کار «بوریس جانسون» در مقابله با ویروس کرونا، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر این کشور پاسخ جانسون به بحران کرونا را «بسیار کُند» خواند.

به نوشته رویترز، رهبر بزرگ‌‍ترین حزب اپوزیسیون انگلیس در مصاحبه امروز جمعه خود در انتقاد از کارنامه بوریس جانسون در مقابله با ویروس کرونا در این کشور، نخست‌وزیر را اینطور توصیف کرد: «در حرافی خوب و در حکمرانی ضعیف».

کر استارمر در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «به نظر من انجام تحقیق (درباره پاسخ کند دولت جانسون در قبال کرونا)، غیرقابل اجتناب است و در زمان مناسب این کار انجام خواهد شد».

رهبر حزب کارگر انگلیس البته اعلام کرد که با توجه به وضعیت ناشی از بحران شیوع کرونا، اکنون باید تمرکز روی انجام اقدامات به منظور کاستن از فشار شدید شیوع کرونا بر سلامت مردم و همچنین کادر درمانی این کشور باشد.

استارمر با مخاطب قرار دادن بوریس جانسون و عملکرد او در قبال کرونا، نخست‌وزیر انگلیس را فردی خواند که در «حرافی، خوب و در حکمرانی ضعیف است».

این سیاستمدار انگلیسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا خواستار تحقیق فوری درباره پاسخ دولت این کشور در قبال مهار کرونا نشده است، گفت: «این تحقیق انجام خواهد شد اما باید روی کاری که دم دستمان است، تمرکز کنیم».

وی پاسخ دولت جانسون در مقابله با ویروس کرونا را «بیش از حد کُند» خواند و این دولت را به راننده‌ای تشبیه کرد که روی فرمان خودرو خوابش گرفته است.

رهبر حزب کارگز انگلیس که در نظرسنجی‌های اخیر در این کشور محبوبیتش از بوریس جانسون پیشی گرفته است، از دولت خواست پاسخ خود در قبال کرونا را سرعت بدهند.

تشدید انتقادها از بوریس جانسون در حالی شدت گرفته که طبق اطلاعات پایگاه آماری ورلداُمتر، انگلیس با ۲۸۳۷۵۷ مبتلا و ۴۳۹۹۵ قربانی ویروس کرونا، هشتین کشور جهان از منظر شمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس در جهان است.

فارس

نظر شما