شناسهٔ خبر: 41097835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز نمایش های خیابانی در آستارا

آستارا-ایرنا- نمایش های خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی در آستارا آغاز شد .

صاحب‌خبر -

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز جمعه در حاشیه اجرای یک نمایش خیابانی در پارک ساحلی مخیری این شهرستان اظهار کرد: این نمایش های خیابانی هر هفته با یک موضوع خاص با همکاری سازمان مردم نهاد رنگین کمان زندگی و اداره ورزش و جوانان تا پایان تابستان برگزار خواهد شد.

شاپور تشرینی بیان کرد: آرش قربانپور و کاوه دفتری امروز در قالب این گروه نمایشی در مدت زمان ۲۰ دقیقه با موضوع پیشگیری از اعتیاد ایفای نقش کردند و هفته آینده این هنرمندان نمایش خیابانی با موضوع طلاق اجرا خواهند کرد.

نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا نیز گفت:  مسابقه پیامکی با هدف پیشگیری از استعمال قلیان و تقویت آگاهی و شناخت افکار عمومی نسبت به آثار و عواقب زیان بار استفاده از ماده دخانی برگزار می شود.

رضا نظری افزود: علاقمندان در شهرستان آستارا می توانند با پاسخ به سوال "به نظر شما اولویت اول بهانه برای قلیانی شدن چیست؟" در این مسابقه پیامکی شرکت کنند.

وی بیان کرد: گزینه های این سوال الف) کمبود اماکن ورزشی و ب) دوستان صمیمی ناباب است و شرکت کنندگان یکی از کلمات الف یا ب را به شماره ۰۹۲۲۶۴۸۲۵۲۰ ارسال کنند.

وی ادامه داد: مهلت شرکت در این مسابقه ۳۱ تیرماه است و به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی از سوی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اهدا خواهد شد.

نظری یادآور شد: ۸۷ چایخانه در آستارا فعال است و با وجود اینکه مجوز قلیانسرا صادر نمی شود چایخانه ها به مکانی برای استعمال قلیان تبدیل شده اند و تلاش می کنیم با اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، جوانان مصرف کننده سیگار و قلیان را به فعالیت های ورزشی و کتابخوانی سوق دهیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری آن ساماندهی شده اند.

نظر شما