شناسهٔ خبر: 41097772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دائم در عراق نیستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه خروج نظامیان آمریکایی از عراق تبعات خطرناکی برای امنیت این کشور در پی خواهد داشت، مدعی شد واشنگتن در پی ایجاد پایگاه نظامی دائم در خاک عراق نیست.

صاحب‌خبر -

آمریکا: به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دائم در عراق نیستیم

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات نیوز، معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به دنبال ایجاد پایگاه‌های دائم در خاک عراق و حضور نظامی دائم در این کشور نیست.

دیوید کوپلی با هشدار درباره پیامد‌های خروج زود هنگام نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا از عراق گفت: ما این موضوع را ۱۰ سال پیش و در جریان مذاکرات راهبردی با دولت بغداد حل کردیم.

این مقام آمریکایی که کشورش در آستانه بیستمین سال اشغال عراق قرار دارد، مدعی شد: ما به دفاع عراق از خاک خود احترام می‌گذاریم.

وی نسبت به تکرار سناریوی سال ۲۰۱۱ در پی خروج زودهنگام نیرو‌های ائتلاف و بی ثباتی و جنگ داخلی و حضور داعش هشدار داد.

در حالی که پارلمان عراق مدتهاست طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک خود را به تصویب رسانده، معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فرماندهی امنیتی عراق از اهمیت حضور نیرو‌های خارجی در خاک خود کاملا آگاه است. کوپلی  همچنین ادعا کرد کسانی که بر موضوع خروج نیرو‌های خارجی اصرار دارند، اهداف خاص خود از این موضوع را دنبال می‌کنند و خواسته‌های مشروع مردم عراق را نادیده می‌گیرند.

این مقام آمریکایی برای توجیه حضور نظامی خود در عراق افزود ائتلاف بین المللی متشکل از ۸۰ کشور می‌شود و با بهترین تسلیحاتی که در اختیار دارد از بغداد در مبارزه با داعش پشتیبانی می‌کند. کوپلی ظرفیت‌های بالای نظامی ائتلاف به سرکردگی آمریکا را برای مبارزه با داعش در عراق یادآور شد.

پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق در دی ماه سال گذشته، رای به اخراج نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در این کشور داد و جای هیچ، اما و اگری برای واشنگتن باقی نماند.

انتهای پیام/

 

نظر شما