شناسهٔ خبر: 41097667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسفی:

مصوبه دولت برای تعیین سقف نرخ اجاره بهای مسکن؛ بازار اجاره با بخشنامه دولتی مدیریت نخواهد شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا تا زمانی که دولت در عرصه کنترل بازار مسکن، تولید و عرضه برنامه ریزی درستی نداشته باشد، نمی توان با مصوبه و دستور العمل بازار را مدیریت کرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدام رئیس جمهور در تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن، گفت: به نظر من این اقدامات تأثیری در مدیریت بازار مسکن ندارد، زیرا بازار با بخشنامه و مصاحبه به سمت بهبود حرکت نخواهد کرد.

مجتبی یوسفی

نماینده مردم اهواز، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تا زمانی که دولت در عرصه کنترل بازار مسکن، تولید و عرضه برنامه ریزی درستی نداشته باشد، نمی توان با مصوبه و دستور العمل بازار را مدیریت کرد.

صدور بخشنامه بدون برنامه ریزی دولت تنها موجب تشدید تلاطم در بازار می شود

یوسفی ادامه داد: صدور بخشنامه هایی مانند تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن بدون برنامه ریزی دولت تنها موجب تشدید تلاطم در بازار می شود.

وی گفت: وقتی زیرساخت های نظارتی بر بازار مسکن مهیا نباشد، این اتفاق می افتد که با بخشنامه تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن، معاملات و قراردادهای زیرزمینی شکل خواهد گرفت، بنابر این دولت باید در گام نخست زیرساخت های نظارتی و کنترلی را ایجاد کند.

راه کار بلند مدت برای مدیریت بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن استیجاری است

یوسفی ادامه داد: راه کار بلند مدت برای مدیریت بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن استیجاری است، در کوتاه مدت نیز دولت باید نظارت و کنترل خود بر بازار را افزایش دهد تا از سفته بازی و دلال بازی در عرصه مسکن جلوگیری شود./

پایان پیام

نظر شما