شناسهٔ خبر: 41097485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همشهری "به یادت هستیم" روایتی از همدلی مردم دزفول در مقابله با کرونا+تصاویر

گروه استان‌ها-طرح مردمی همشهری "به یادت هستیم" از سوی گروه‌های مردمی و جهادی شهر دزفول در مساجد و خانه‌ها برای کمک به بیماران و کادر سلامت درگیر کرونا راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، با شیوع بیماری کرونا در دزفول مردم برای یاری به هم به پا خواستند.گروهی از مردم با دوخت لباس‌های بیمارستانی، ماسک و هر آنچه برای سلامتی مردم و کادر درمان مورد نیاز بود همدلی خود را نشان دادند.

در این بین گروهی دیگر از مردم با تهیه بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند که کرونا کسب و کار آنها را موقتا تعطیل کرده است، به رزمایش مواسات پیوستند.

برخی دیگر از مردم دزفول نیز با تهیه آب میوه  برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس گوشه‌ای از همدلی خود را با بیماران  بستری در بیماستان دزفول به نمایش گذاشتند.

در شهرستان دزفول، این روزها هر مسجد و حسینیه، هرکانون فرهنگی و مذهبی، هر خانه و محله، به پایگاهی برای یاری به جهادگران عرصه سلامت و بیماران مبتلا به کرونا تبدیل و عطر خوش همدلی‌های دوران دفاع مقدس فضای شهر را معطر ساخته است.

یکی از این گروه‌ها که با حضور جمعی از مردم مومن و ولایتمدار دزفول اقدام به تهیه آبمیوه برای بیماران مبتلاء به کرونا می‌کند «گروه جهادی بسیج  مسجد حضرت رسول اعظم(ع) شهرستان دزفول» است.گروهی که با توجه به اوضاع بحرانی و افزایش آمار کرونا در دزفول شبانه روز در حال یاری رساندن به بیماران کرونایی هستند.

به گزارش تسنیم، یاری و همدلی بین ما ایرانی‌ها زبانزد خاص و عام است. این فرهنگ زیبایی به فکر هم بودن بارها در حوادث تلخ و شیرین به نمایش گذاشته شده است. از زمانی هم که بیماری کرونا وارد کشور شده با و جود همه سختی‌ها و تلخی‌هایش باری دیگر همدلی و همراهی ایرانی جماعت را به رخ دنیا کشانده است. زن و مرد در کنار هم قرار گرفته و فارغ از جنسیت به برطرف کردن مشکلات همنوعان خود همت گماشتند.

در ادامه تصاویری از این امر خداپسند مشاهده می‌کنید.

گزارش از فاطمه دقاق نژاد

انتهای پیام/337/ ت

نظر شما