شناسهٔ خبر: 41097214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت ترکیه از اتحاد جنبش‌های مقاومت فلسطین

تهران - ایرنا - «ابراهیم کالین» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه در بیانیه‌ای از اتحاد جنبش‌های مقاومت حماس و فتح در مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کالین ضمن محکوم کردن طرح اشغال کرانه باختری رود اردن، افزود: ترکیه کاملا حامی تصمیم احزاب سیاسی فلسطینی در اتحاد علیه طرح غیرقانونی اسرائیل برای الحاق است.

«صالح العاروری» معاون رییس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن کنار گذاشتن اختلافات بر همکاری مشترک برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرد که ترکیه اطمینان دارد، جبهه متحد ملت فلسطین علیه تلاش‌ها برای اجرای طرح اشغال می‌تواند روحیه لازم اتحاد و همبستگی میان گروه‌های مقاومت فلسطینی را پایدار کند.

کالین با بیان این که طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض کرده و هیچ مبنای قانونی ندارد، افزود: جهان باید سیاست‌های اشغالگرانه جدید اسرائیل و تصرف اراضی را رد و از مردم فلسطین حمایت کند.

وی در پایان اظهار کرد که ترکیه همچنان به حمایت از آرمان قانونی و مشروع مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت۹۹) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه جاری انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

نظر شما