شناسهٔ خبر: 41096337 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حمله سارقان به خانه‌ی بازیکن لیگ برتری / تنیسور مطرح تهدید به مرگ شد

از حمله سارقان به خانه بازیکن لیگ برتر و جذب فیزیوتراپیست سابق تیم ملی فوتبال ایران، تا رتبه اول والیبال ایران در آسیا و تمدید قرارداد بازیکنان پا به سن گذاشته با یوونتوس و موضوع جدایی جهانبخش از برایتون، و تهدید شدن نوواک جوکوویچ به مرگ، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خیرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است.

* حسین اوجاقی مدیرفنی تیم‌های ملی ووشو در گفت و گویی اظهار کرد: ووشو برای سومین بار قرار است در مسابقات "ورد گیمز" شرکت کند. این مسابقات شبه المپیک است. همچنین رشته‌های ورزشی غیر المپیکی زیر مجموعه کمیته بین‌المللی المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند که در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

* افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ درباره برگزاری اردوهای تیم ملی روئینگ اظهار کرد: برخی از اعضای تیم ملی روئینگ به صورت انفرادی در دریاچه آزادی تمرین می‌کنند. منتظر هستیم تا شرایط حضور اعضای تیم ملی که ساکن تهران نیستند نیز فراهم شود تا تمرینات خود را جدی‌تر شروع کنیم.

* جدیدترین رنکینگ تیم‌ها را اعلام کرد که تیم ملی کشورمان در رده هشتم جهان و اول آسیا قرار گرفته است. در این رده بندی برزیل، لهستان و آمریکا در جایگاه اول تا سوم و پس از تیم ایران، ژاپن، کانادا و صربستان در جایگاه نهم تا یازدهم قرار گرفته اند.

* سرچکو لیسیناچ، مدافع ۲۸ ساله تیم ملی والیبال صربستان و عضو تیم ترنتینوی ایتالیا که چندی پیش به ویروس کرونا مبتلا شد، توانست این ویروس را شکست دهد.

* نظرسنجی فدراسیون جهانی بسکتبال برای انتخاب بهترین اسلم دانک جهان در یک دهه اخیر به پایان رسید و دانک ارسلان کاظمی به عنوان بهترین دانک جهان انتخاب شد. دانک ارسلان در مرحله پایانی این نظرسنجی در مقابل دانک کارلوس مورائس از آنگولا قرار گرفت و توانست ۵۷ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. ارسلان کاظمی در دیدار با یونان در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ این حرکت را انجام داده بود.

* تاکوتو اُتوگورو قهرمان ژاپنی کشتی آزاد جهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مجبور بودیم که فعالیت‌های ورزشی خود را به صورت محدود انجام دهیم. دارنده مدال طلای جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم تصریح کرد: با توجه به اینکه المپیک توکیو یکسال به تعویق افتاد، سعی کردم که اول سلامتی خود را حفظ کنم و در ادامه به تدریج سطح آمادگی خود را بالا ببرم و می‌خواهم که در المپیک حضور داشته باشم.

* مدتی قبل "اما هیکمن" نامزد "دمارای گری" بازیکن تیم فوتبال لستر سیتی مورد هجوم سارقان قرار گرفت. ۳ سارق مسلح زمانی که همسر این بازیکن در خانه تنها بود به او حمله کردند. از خانه این بازیکن مقدار زیادی طلا و جواهر و تعدادی ساعت گران قیمت دزدیده شده است. فشار این سرقت به قدری برای همسر گری زیاد بوده که پس از آن دچار مشکلات و اختلالات روانی شده است.

* پس از لغو لیگ برتر آقایان و بانوان اسکواش که پیش از این قرار بود از اواخر تیر ماه به میزبانی شهرهای تهران و یزد از سر گرفته شود، فدراسیون اسکواش قهرمانان مسابقات را مشخص کرد. به این ترتیب تیم اسکواش ملوان نداجا به عنوان قهرمان مسابقات لیگ برتر آقایان و تیم فولاد آلیاژی یزد به عنوان قهرمانان لیگ برتر اسکواش بانوان انتخاب شدند.

* باشگاه یوونتوس ایتالیا در بیانیه‌ای خبر از تمدید قرارداد یک ساله ۲ بازیکن خود یعنی «جیان لوئیجی بوفون» و «کیه لینی» داد. بوفون و کیه لینی از اسطوره‌های این باشگاه ایتالیایی محسوب می‌شوند و هر کدام با این تیم افتخارات زیادی را در رقابت‌های مختلف کسب کرده‌اند.

* پس از غیبت علیرضا جهانبخش هافبک ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس در بازی‌های اخیر تیمش، شایعه‌های جدایی او از این باشگاه لیگ برتری را بیش از پیش داغ کرده است. در همین باره باشگاه‌های آژاکس و آیندهوون هلند هم خواستار جذب این بازیکن ایرانی شده‌اند؛ جهانبخش در خصوص شایعه جدایی‌اش تصویری از خود با پیراهن تیم برایتون را در فضای مجازی منتشر کرد و آن پیشنهادها را به نوعی رد کرد

* باشگاه آرسنال قصد دارد"برونو ماتزیوتی" فیزیوتراپ سابق تیم ملی فوتبال ایران را به خدمت بگیرد. ماتزیوتی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کنار "کارلوس کی روش" در تیم ملی ایران فعالیت می‌کرد. او همچنین با تیم‌های رئال مادرید، آث میلان و شاندونگ لونگ هم سابقه همکاری داشته است.

* پس از اینکه تست کرونای نواک جوکوویچ (مرد شماره یک تنیس جهان) و چند تنیسور دیگر که در تور آدریا حضور داشتند مثبت اعلام شد، انتقادهای زیادی از این تنیسور بابت برگزاری چنین رقابتی به راه افتاد. پس از این اتفاق در دیوارهای شهر محل برگزاری تور آدریا پیام‌های تهدید آمیزی علیه نواک جوکوویچ نوشته شده که وی را تهدید به مرگ کرده‌اند.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در پایان رأی‌گیری برای معرفی چهره محبوب‌ترین شمشیرباز جوان جهان، امیر حسین شاکر دارنده ۳ مدال جوانان و نوجوانان آسیا و مدال برنز جام جهانی جوانان جهان از ایران در فینال مقابل "مارتین لیال" از شیلی شکست خورد و به عنوان نایب قهرمان معرفی شد.

* قرارداد بیرانوند، دروازه‌بان ملی پوش فوتبال ایران با باشگاه پرسپولیس، (۱۱ تیر) به پایان رسید. او چند ماه پیش با باشگاه آنتورپ قرارداد بسته بود. قرار بود بیرانوند در این مدت به بلژیک برود و تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد تا پس از آن قرارداد رسمی امضا کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این اتفاق هنوز رخ نداده است.

* باشگاه استقلال این روزها درگیر پرونده‌های شکایت مربیان و بازیکنان سابق آبی‌پوشان است. در این میان آبی‌ها باید رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو نیز به استراماچونی پرداخت کنند. سرمربی سابق آبی‌پوشان در حال حاضر با یک لایحه ۲۸۵ صفحه‌ای که شامل برخی مستندات است از استقلال به فیفا شکایت کرده تا در نهایت آبی‌ها را به پرداخت حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار یورو محکوم کند.

* هفته گذشته ویدئویی از سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران در کشور روسیه منتشر شد که او در رستورانی حضور پیدا کرده و کودکی را به آغوش می‌کشد. همین امر باعث شد تا باشگاه زنیت اعلام کند جریمه‌ای سختگیرانه‌تر از بار اول برای آزمون در نظر گرفته است، اما به جزئیات آن فعلاً اشاره نکرده است. ضمن اینکه سردار آزمون در آخرین جلسه تمرینی این تیم به صورت رسمی از اعضای باشگاه و هم تیمی‌های خود عذرخواهی کرده است.

* فیلیپه کلمنت، سرمربی کلوب بروژ به سران این باشگاه اعلام کرده که به کاوه رضایی، لوئیس اوپندا و تیبالوت برای فصل آینده نیازی ندارد و آن‌ها باید به دنبال تیم جدیدی باشند. رضایی با تصمیم مدیران کلوب بروژ فروخته می‌شود، اما ۲ بازیکن دیگر به صورت قرضی راهی تیم‌های جدیدی خواهند شد.

* لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا که در دیدارهای اخیر تیمش آمار خوبی را از خود به جا گذاشته است از سوی سایت «هواسکورد» به عنوان بهترین بازیکن ماه این مسابقات معرفی شد. مسی در ۶ دیدار اخیر بارسلونا، ۳ گل به ثمر رسانده و ۵ پاس گل داده است.

* امید ابراهیمی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال که این روزها قراردادش با باشگاه یوپن بلژیک به پایان رسیده و باید به الاهلی قطر بازگردد بحث حضور دوباره‌اش در جمع آبی‌پوشان پایتخت به گوش می‌رسد.

نظر شما