شناسهٔ خبر: 41096253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار رئیس جمهور ترکیه با امیر قطر

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دوحه سفر کرده است، با امیر قطر دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به دوحه، پایتخت قطر سفر کرده است، شب گذشته با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و با وی در زمینه تقویت روابط راهبردی میان دو کشور و نیز تقویت روابط اقتصادی و سرمایه گذاری تجاری و همکاری در زمینه‌های انرژی و دفاعی بحث و گفتگو کرد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی قطر، دو طرف در این دیدار بر اراده خود در مسیر پیشبرد روابط دو کشور به سطوحی کاملتر در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.

همچنین شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مهمترین تحولات در مسأله فلسطین، لیبی و یمن را مورد بررسی قرار دادند و در زمینه‌های بین المللی مشترک به تبادل نظر پرداختند.

امیر قطر به همین مناسبت در حساب توییتری خود نوشت: به مناسبت سفر برادر اردوغان، احساس روابطی عمیقی را میان دو ملت قطر و ترکیه داریم و بر همجواری جغرافیایی و میراث فرهنگی مشترک میان کشور‌های عربی و ترکیه که بر اساس همکاری سازنده در رشد منطقه ما و ثبات آن بنا شده، تأکید می‌کنیم.

امضای توافقنامه تبادل ارز دو کشور (ریال قطر و لیر ترکیه) میان بانک‌های مرکزی دو کشور، توافق همکاری‌های صنعتی و تکنولوژی و تفاهمنامه میان آژانس سرمایه‌گذاری قطر و دفتر سرمایه‌گذاری وابسته به ریاست‌جمهوری ترکیه مهم‌ترین نتایج اعلامی این سفر بوده است.

گفتنی است پس از تصمیم کشور‌های محاصره کننده قطر برای بستن مرز‌های خود با این کشور و جلوگیری از بکارگیری بنادر خود از سوی قطر، آنکارا اقدام به کمک در تأمین کمبود‌های کالایی قطر کرد.

ترکیه همچنین شمار سربازان مستقر خود در یک پایگاه نظامی ترکیه‌ای در خاک قطر را افزایش داده و در مقابل نیز قطر ارزش سرمایه گذاری‌های خود در ترکیه، به ویژه در بخش املاک را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما