شناسهٔ خبر: 41095561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اقتصاددان آمریکایی: سیستم مالی آمریکا در حال فروپاشی/اقتصاد چین ۲۰۲۰ جای آمریکا را می‌گیرد

یک اقتصاددان آمریکایی عقیده دارد آمریکا به همراه انگلیس، فرانسه و ایتالیا به شدت از رکود اقتصاد جهان ناشی از همه گیری ویروس کرونا ضربه خواهند خورد و چین کمترین تاثیر را خواهد دید و اقتصاد برتر جهان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، مکث کیسر و استیسی هربرت از کارشناسان آمریکایی شبکه راشاتودی روسیه عقیده دارند همه‌گیری ویروس کرونا باعث مازاد پس انداز در آمریکا شده که کاملاً برخلاف سیاست هایی است که برای تحریک رشد اقتصادی این کشور طراحی شده است.

مکس با اشاره به این که اقتصاد آمریکا برای پس‌انداز ساخته نشده است گفت:« مردم خرج نمیکنند چون ما در آستانه یک رکود قرار داریم. سیستم مالی آمریکا دوباره در حال فروپاشی است این یک بحران ملی دوم در جهان و یک بحران برای فدرال رزرو است».

 به گفته مکس، چین در پایان سال جاری میلادی اقتصاد برتر در جهان خواهد بود، نه به این خاطر که رشد اقتصادی آن از سایر اقتصادهای جهان بیشتر است، به این دلیل که کمترین تاثیر را از رکود جهانی خواهد دید.

 وی گفت در این بین آمریکا به همراه انگلیس، فرانسه و ایتالیا به شدت از رکود اقتصاد جهان ضربه خواهند خورد. چین کمترین تاثیر را خواهد دید و اقتصاد برتر جهان خواهد شد.

 انتهای پیام/199

نظر شما