شناسهٔ خبر: 41088102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| جنایات آمریکا در کتاب گینتس باید ثبت شود

اساساً حاکمان آمریکا از همان ابتدا تحت تاثیر ثروتمندان برده‌دار بوده اند. لذا تفکر برده‌داری که در سیاق بین المللی زمانی به شکل استعمار ملت‌ها بروز و ظهور پیدا کرده و عملی شده، از این رو همیشه در ذات عملکردی سران و برنامه ریزان اصلی این کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس-کرمانشاه-نامدار یوسفوند*: ۱۲ تیرماه یادآور حمله ددمنشانه و ضد بشری ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ است. این روز بعنوان «افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است؛ در روزهای واپسین مقاومت و دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران، آمریکایی‌ها از هر روشی برای تنفس مصنوعی و روحیه دادن به صدامیان و جرات دادن به آن‌ها برای خلق جنایات بیشتر دریغ نکرد.

تا آن‌روز رژیم ضد بشری صدام جنایات زیادی دست آموزی و تمرین کرده بود. بمباران و موشک باران مناطق مسکونی و کشتار غیر نظامیان، حملات شیمیایی وحشتناک و کشتار اسرا شاهد روشنی بر این مدعاست. چرا که ارتکاب این جنایت هولناک باید دنیا و دستگاه‌های حقوقی و کیفری را بر علیه آن جنایت بسیج می‌کرد.

اما آمریکا در آن جنایت، نکته دیگری را به نوچه‌های جنایتکارش آموخت و آن این بود که اثبات کند که تا کجا حاضر است با آن رژیم سفاک همراهی و معاضدت کند و با ارتکاب جنایتی در این حد، از تیررس و دید سازمان‌های جهانی و دادگاه‌های بین المللی نیز بتواتد به دور باشد( محفوظ باشد).

ایالت متحده آمریکا از بدو تاسیس و استقلال تا به امروز علاوه برسرکوب سرخ پوستان بومی سرزمین آمریکا، مردمان خود را هم سرکوب کرده و در قاره‌های دیگر هم به نقض حقوق بشر و قتل عام ملت‌ها برای اهداف استعماری مبادرت ورزیده است و بر ملت ها ستم های بی شماری را روا داشته است.  

جالب اینجاست این مهاجران حاکم که اصالتاً و عمدتاً از قاره‌ای دیگر (اروپا) به آن آمریکا مهاجرت کرده اند امروز در اطراف کشور آمریکا دیوار می‌کشند تا مهاجران مکزیک و آمریکای لاتین مهاجرت درون قاره‌ای سرزمینی نداشته و مجبور شوند در پشت دیوارها در شرایط سخت آواره شوند و یا درون قایق‌ها به  طوفان سپرده و یا به طوفان بلا گرفتار شوند.

اساساً حاکمان آمریکا از همان ابتدا تحت تاثیر ثروتمندان برده‌دار بوده اند. لذا تفکر برده‌داری که در سیاق بین المللی زمانی به شکل استعمار ملت‌ها بروز و ظهور پیدا کرده و عملی شده، از این رو همیشه در ذات عملکردی سران و برنامه ریزان اصلی این کشور بوده است.

جنایات ضد حقوق بشری آمریکا را می توان در چهار عرصه کلی تقسیم بندی نمود:

یک: جنایات آمریکا برعلیه بومیان که به شکل‌های مختلف از جمله تبعیض نژادی، سرکوب، کشتار و محروم کردن از حقوق شهروندی و ... اعمال شده است. 

دو: جنایات ضد حقوق بشری بر علیه سیاه پوستان و فرق و اقلیت‌های کشور آمریکا، مثال بارز آن اذیت و آزار و کشتار مداوم آن‌ها بوسیله سیستم‌های وابسته به رژیم آمریکاست. سربه نیست کردن فرقه داوودیه در چند ساعت و محو کردن آنان از روی کره زمین مثال تکان دهنده این جنایات ضد بشری در دل کشور آمریکاست‌.

سه: سو استفاده از اختیارات نابحق (مثل حق وتو) و یا دور زدن سازمان‌ها و مجامع بین المللی ( اعم از قضایی و غیر قضایی) جهت پیشبرد امیال ضد بشری آمریکا در جهان.

چهار: جنایات آمریکا در سطح جهان که به دو صورت شکل گرفته است.

الف: جنایات جنگی نظامی 

۱- جنایات جنگی مستقیم (بیش از دویست تجاوز و کشتار در سطح جهان و استفاده از صلاح غیرمتعارف اتمی، هسته ای و بیولوژیک) ۲- جنایات جنگی نیابتی ( استفاده از پراکسی‌های مختلف مثل دیکتاتورها، تروریست‌ها، رژیم‌های دژخیم ضایع کننده نسل بشر مثل صهیونیست‌ها، صدا‌م‌، سعودی‌ها و ...) 

ب: جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی، شناختی، بیولوژیکی و ... برای کشتار مرحله ای نسل بشر 

دو مورد اول همواره بوسیله رفاه اجتماعی و ابزارهای مدنی (مثل برگزاری انتخابات و ...) از انظار  پوشیده شده‌اند. در صورتیکه قسمت زیادی از همان رفاه و قدرت اقتصادی نیز معلول مناسبات ظالمانه و ضد بشری است. بر کسی پوشیده نیست که یک اقلیت عمدتاً صهیونیست دو درصدی بر کارتل‌ها و شرکت‌های آمریکایی تسلط و سیطره دارند و کثیری از مردم آمریکا بصورت برده‌های فقیر و یا مرفه در خدمت این سرمایه داران هستند.

بسیاری از شهرآشوبی‌هایی که آمریکا در سطح جهان به پا می‌کند جهت زمینه سازی سود حداکثری این سرمایه‌داران است. علاوه بر این، بسیاری از  رقابت‌های تسلیحاتی و نزاع‌های جهانی که دست پنهان و آشکار آمریکا در آن است برای هدف فروش سرسام آور سلاح‌های مختلف آمریکایی است که نتیجه آن رشد اقتصادی از این مسیر ضد بشری است.

به صورت کلی، ابزارها و رویکردهای ضد بشری آمریکا  را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱- تبعیض نژادی ۲- سرکوب‌های داخلی ۳- جنایات جنگی آمریکا جهان ۴- جنایت های«جنگ دوم جهانی» ۶- جنایت جنگی «بیسکاری» ۷- جنایت جنگی شینونه ۸- مداخله و جنایت در «جنگ دو کره» ۹- جنایت جنگی و قتل عام در «جنگ ویتنام» ۱۰- جنایت ضد یشری به کارگیری «سلاح شیمیایی» ۱۱- جنایت خلق القاعده و طالبان  ۱۲-اشغال جنگی «پاناما» جنایت علیه حاکمیت یک کشور قانونی ۱۳- تجهیز افسار گسیخته صدام به عنوان یک جنایت کار جنگی و بعد برنامه ریزی عملیات «طوفان صحرا» برای مهار این جنایتکار ۱۴- حمایت بی قید و شرط از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ۱۵- دخالت در خلق داعش و بهانه حضور نظامی در منطقه  و کشتار مردم ۱۶- کمک بی قید و شرط همه جانبه به ائتلاف سعودی برای کشتار مردم مظلوم یمن که همین جنایات کافی است که این ائتلاف و آمریکا را به قهر جهنم بفرستد ۱۷- جنایت در سوریه، لیبی و... که کم بیش از این جنایت ها با خبر هستیم ۱۸- حمله دوم به عراق ، کشتار ۱ میلیون انسان بی گناه و خلق جنایات ابوغریب و گوانتانامو  ۱۹- و سایر جنایات در مناطق مختلف دنیا اعم از آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی که ذکر و شرح  آنها چند جلد کتاب خواهد بود. ۲۰- جنایات تاریخی و همه جانبه این کشور بر علیه ملت و کشور ایران خود کتاب قطوری است که خوانندگان با خیلی از آن جنایات آمریکا آشنایی دارند که آخرین آن ترور دانشمندان هسته ای و ترور فرمانده  بزرگ و اسطوره ای ایران زمین سردار آسمانی قاسم سلیمانی بود که پرچم خونخواهی او هنوز بر دوش فرزندان این مرز و بوم در اهتزاز است.

*عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه

انتهای پیام/ح

 

نظر شما