شناسهٔ خبر: 41084777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کولر‌ها سبب انتشار ویروس کرونا می‌شوند؟

خبرگزاری میزان- مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا می‌تواند از طریق کولر‌ها منتشر و انتقال پیدا کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: برزگر درخصوص انتشار ویروس کرونا از طریق کولرها اظهارکرد: در بسیاری از مکان‌های پرتجمع همچون بانک‌ها و یا ادارات از کولر برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند، اما در بیشتر این مکان‌ها با این مورد مواجه می‌شویم که دریچه کولر به سمت کارکنان و یا ارباب و رجوع قرار گرفته است.

وی افزود: این امر موجب می‌شود که تا باد کولر به صورت مستقیم به فرد وزیده شود و اگر شخصی دارای ویروس کرونا بوده، این ویروس به راحتی در فضا منتشر می‌شود و یا اگر در فضا ویروس کرونا منتشر شود به راحتی به افرادی که باد کولر به صورت مستقیم به آن‌ها برخورد می‌کند، منتقل شود.

برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان‌هایی که از کولر استفاده می‌شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی در بسیاری از مکان‌ها مشاهده شده که شخص زیر دریچه کولر قرار گرفته است که این امر بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مکان‌هایی که تجمع در آنجا بالا است باید پنجره‌ها باز نگه داشته شود تا هوا در جریان باشد و امکان انتشار و انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در خودرو‌ها نیز که برای خنک کردن هوا از کولر استفاده می‌شود باید افراد دریچه کولر را به سمت خود قرار ندهند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما