شناسهٔ خبر: 41084770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

مرکز «مصالحه و ارجاع به داوری» فعالیت خود را برای شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد

روندهای حقوقی گاهی پر‌هزینه و طولانی هستند. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای آنکه این هزینه به شرکت‌های دانش‌بنیان تحمیل نشود، یک مرکز مصالحه و داوری تاسیس کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مانند هر بنگاه اقتصادی دیگری گاهی با مسائل حقوقی و قضایی مواجه می‌شوند. این شرکت‌ها نیاز دارند تا از خدمات و مشاوره‌های حقوقی مخصوص به‌خود بهره‌مند شوند.

اختلافات حقوقی به سه روش صلح و سازش، داوری یا حضور در محاکم قضایی حل می‌شوند. حل اختلاف از طریق محاکم قضایی گاهی پر هزینه و طولانی مدت می‌باشد، بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک مرکز «مصالحه و ارجاع به داوری» تاسیس کرده است.

 با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌ها، تمایل بیشتری به حل اختلاف از طریق صلح و سازش و یا داوری دارند، این مرکز می‌تواند خدمات قابل توجهی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد.

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در زمان عقد قرارداد قید کنند که در صورت اختلاف، این مرکز میان آنها داوری کند. یا آنکه پس از بروز اختلاف احتمالی، توافق کنند که برای حل مشکل به این مرکز مراجعه کنند.

 

مرکز مصالحه و ارجاع به داوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حل و فصل انواع اختلافات بازرگانی، شرکت‌های دانش‌بنیان راه اندازی شده است.

این مر کز  در موسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان مستقر شده است. شرکت‌های دانش بنیان برای مصالحه و یا داوری می‌توانند از مشاوران و وکلا حقوقی خبره این مرکز تخصصی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

در صورت عدم مصالحه نیز، این دفتر موضوع داوری را به مراکز داوری همکار ارجاع می‌دهد و بخشی از هزینه آن را پوشش می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خدمات مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

نظر شما