شناسهٔ خبر: 41084544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آغاز عملیات نظامی علیه تکفیریها در شمال بغداد

نیروهای ارتش عراق عملیات نظامی گسترده ای را سحرگاه پنجشنبه برای تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در شمال بغداد پایتخت آغاز کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کمیته رسانه امنیتی در بیانیه ای در این باره نوشت این عملیات بزرگ به دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و زیر نظر فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی بغداد سحرگاه امروز در شمال بغداد آغاز شد.

بیانیه آورده است که در این عملیات فرماندهی عملیات بغداد و بخش هایی از نیروهای ویژه، نیروی زمینی، تیپ ۳۷ پیاده نظام، تیپ واکنش سریع، تیپ پلیس فدرال و الحشد الشعبی با پشتیبانی نیروی  هوایی ارتش مشارکت دارند.

این عملیات بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق برای شناسایی بقایای عناصر تروریستی داعش و پاکسازی شمال بغداد با هدف تقویت امنیت و ثبات، دستگیری افراد تحت تعقیب و حفاظت از شهروندان انجام شده است.

گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان گذشته تاکنون فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در این مدت حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش در هفته‌های گذشته به منطقه «مکشیفه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به جان باختن  ۱۱تن از  نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شده بود.

در حمله دیگر این گروه تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان دیاله نیز پیشتر پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما