شناسهٔ خبر: 41084369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراکسیون الفتح خواهان فراخوان نخست وزیر عراق به پارلمان شد

بغداد – ایرنا – فراکسیون «الفتح» (هادی العامری) روز پنجشنبه به طور رسمی از رییس پارلمان عراق خواست که نخست وزیر و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا را به پارلمان فراخواند.

صاحب‌خبر -

بر اساس متن نامه ای که «محمد الغبان» رییس فراکسیون الفتح در رسانه ها منتشر کرده از «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان خواسته است که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر به همراه اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا را به پارلمان فراخواند.

الغبان در این نامه گفته است که به منظور بررسی تدابیر دولت برای مقابله با ویروس کرونا و علت همه گیری و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میرها در عراق خواهان فراخوان نخست وزیر و ستاد مبارزه با کرونا به پارلمان عراق است.

رییس فراکسیون الفتح در پارلمان طبق قانون، امضای ۵۰ نماینده را که از فراخواندن نخست وزیر به پارلمان حمایت کرده، به نامه خود الحاق کرده است.

بسیاری در عراق معتقدند که همزمان با آغاز به کار دولت الکاظمی، ویروس کرونا به طرز بی سابقه ای در عراق شیوع یافته تا جایی که سازمان بهداشت جهانی نسبت به شرایط عراق ابراز نگرانی کرده است.

در طول ۵۰ روز گذشته و از زمان آغاز به کار دولت جدید تعداد مبتلایان به کرونا رشد فزاینده و چند برابری داشته و اکنون به بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و مرگ و میر نیز از دو هزار مورد تجاوز کرده است.

نظر شما