شناسهٔ خبر: 41084198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان: پیوند دل‌ها با امام رضا(ع) منحصر به یک روز و یک دهه نیست

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پیوند دل‌ها با حضرت امام رضا(ع) منحصر به یک روز و یک دهه نیست و دل‌های مشتاق و ضمیرهای روشن همواره نیاز به ارتباط با منبع نور و محل تجلی طهارت و معنویت دارند و امیدواریم فعالیت‌های معنوی و فرهنگی کاروان زیر سایه خورشید در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف به همین شکل یا مدل‌های دیگر تداوم پیدا کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید که برای فعالیت در ایام دهه کرامت به استان سفرکرده‌اند اظهار داشت: مردم استان چه شیعه و چه اهل سنت به پیامبر اعظم(ص) و خاندان مکرم ایشان عشق و ارادت دارند و هر کدام به نحوی محبت و مودت خود را ابراز می‌کنند.

امام‌ جمعه زاهدان اضافه کرد: با توجه به آمادگی دل‌های مردم استان برای بهره‌گیری از معارف ناب اهل‌بیت(ع) بالاخص امام رضا(ع) از تولیت  آستان قدس رضوی خواستیم که در استان حضور جدی‌تری داشته باشند و به تعبیری پرچم امام رضا(ع) در این استان برافراشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان، بیان کرد: لازم است حدالامکان حال و هوای معنوی آستان قدس را به این استان آورده و آن را به مردم منتقل کنیم و در کنار این موضوع برای رسیدگی به ایتام آل محمد(ص) که همه امت اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت را شامل می‌شود، فضای علمی و فرهنگی را با انتقال معارف ناب رضوی برای مردم استان فراهم نماییم.

آیت‌الله محامی ضمن تقدیر از حمایت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی و توزیع سبدهای کمک معیشتی در استان، عنوان داشت: از تولیت و مسئولان خواسته شده که حضور علمی، فرهنگی و معنوی را در استان تقویت کنند.

وی خطاب به اعضای کاروان زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب آستان قدس رضوی اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید است که عطر رضوی را در فضای استان‌ها پراکنده می‌کند و امیدواریم شما بتوانید زمینه پیوند بیشتر دل‌های مردم استان را با حضرت امام رضا(ع) فراهم بکنید.

وی با اشاره به مشکلات و دشواری‌های مردم استان، اظهار داشت: بسیاری از مردم، آرزومند مشرف شدن به مشهد مقدس هستند ولی به دلیل مسائل مالی یا بیماری این امکان برای شان فراهم نیست و با دل شکسته سال‌های طولانی چشم‌انتظار زیارت حرم امام رضا(ع) هستند و حضور کاروان زیر سایه خورشید با پرچم حضرت رضا(ع) در این جمع‌ها باعث تحول و چه‌بسا نقطه عطفی در زندگی‌شان است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بیان داشت: تدبیری اندیشیده شود که در کنار برنامه‌های مختلف کاروان زیر سایه خورشید برای ایجاد شور و فضای عاطفی و معنوی، فرصتی برای بهره‌گیری از معارف زلال اهل‌بیت(ع) برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما