شناسهٔ خبر: 41084111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بودجه شهرداری‌های استان سمنان امسال ۹.۷ هزار میلیارد ریال است

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بودجه امسال شهرداری‌های استان ۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است که باید برای توسعه و آبادانی اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

منوچهر فخری روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: بودجه شهرداری‌ها امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۸۰ درصد مردم استان سمنان در شهر و ۲۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند که آمار نشان می‌دهد شهرداری‌ها باید برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و دهیاران در نگهداشت جمعیت در روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی ۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال از محل سفر دکتر روحانی به استان سمنان اعتبار مصوب کرد.

فخری افزود: ۹۵ درصد اعتبارات از محل سفر اول رییس جمهوری به استان سمنان تخصیص یافت و تخصیص سفر دوم در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها در پویایی شهرها نقش غیرقابل انکاری دارند و مسئولان ارشد استان نسبت به دغدغه شهرداری ها آگاهی دارند و برای گره گشایی از مشکلات آنان در تلاش هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد:  سند توسعه روستایی ۱۰۸ روستا در استان تدوین شده است و بعضی از روستاهای استان بدون بیکار است که از این منظر سمنان در کشور شاخص است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باتوجه به گسترش بلایای طبیعی در کشور با پیگیری استاندار سمنان برای بیمه روستاهای استان اقدام شد و اکنون ۴۰ درصد از این‌ مناطق بیمه شده و در ماه های آینده برای بیمه ۱۰۰ درصدی این‌مناطق اقدام می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان سمنان تولید می شود و سرانه تولید پسماند در استان سمنان ۷۸۰ گرم است.
فخری تصریح کرد: ۴۰ درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش بیمه است و پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای استان سمنان از لحاظ بیمه در دستور کار است.
وی افزود: استان سمنان موفق شده است در سه روستای محمدآباد،جودانه و ده ملا، شعار روستای بدون بیکار را محقق سازد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعطای مجوز بلند مرتبه سازی با توجه به ضوابط در شهرهای بزرگ استان مانند سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار محدودیتی ندارد و در کمیسیون ماده پنج مجوز با تمهیدات قانونی برای اعطای‌مجوز این طرح اقدام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سال گذشته شهرداری‌ با حقوق معوق در استان نداشتیم ولی شهرداری‌ها نیازمند کمک هستند و درآمد شهرداری ها جوابگوی نیاز آنها نیست.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستا است که از این تعداد ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است و ۲۲ نفر از دهیاران استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
مهدی جمالی نژاد، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور حضور در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان و بازدید از طرح‌های شهری و روستایی و بازدید از بزرگترین کارخانه اتوبوس سازی ایران (شرکت عقاب افشان ) ۲ روزه به استان سمنان سفر کرد.

نظر شما