شناسهٔ خبر: 41083996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار خوزستان| پرداخت زکات از سوی کشاورزان خوزستانی ۳۰ درصد رشد داشته است

گروه استان‌ها- در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان خوزستان گردآوری‌ شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان خوزستان گردآوری‌ شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از بزرگترین پروژه‌ پرورش ماهیان گرمابی مجتمع آزادگان اظهار داشت: تقویت و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها برای توسعه کشاورزی لازم است.

رهاسازی 13 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی خوزستان

ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در این بازدید اظهار داشت: خوزستان 10 درصد تولید آبزی‌پروری کشور را به خود اختصاص داده است و از یک میلیون و 300 هزار تن تولید کل آبزیان کشور، 130 هزار تن  در خوزستان تولید می‌شود.

وی افزود: خوزستان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری موفق است و خاویار تولید شده در خوزستان بازار پسندی بیشتری نسبت به نوع خاویار تولیدی شمال کشور دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان در مورد وضعیت صید وصیادی خوزستان گفت: سال گذشته 49 هزار تن صید ماهی داشتیم. همچنین به منظور بازسازی ذخایر آبزیان بحث رهاسازی بچه ماهیان بومی را داریم و تاکنون 13 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است.

جمع‌آوری 6 هزار میلیارد ریال زکات در کشور

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه پارسال حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد اظهار داشت:با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به 10هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی در نشست شورای زکات خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز گفت: در برخی مناطق کشور از جمله خوزستان سهم فقرا از زکات بیش از 80 درصد است و این بسیار مطلوب است.

پرداخت 34 میلیارد تومان زکات از سوی کشاورزان خوزستانی

استاندار خوزستان در نشست شورای زکات استان خوزستان گفت: کشاورزان سخاوتمند استان خوزستان در سال گذشته حدود 34 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند و این رقم حدود 30 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.

شریعتی افزود: این رقم با وجودی پرداخت شد که در سال گذشته حدود دویست هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان دچار سیل و آسیب شد. امیدواریم امسال هم همین رشد را داشته باشیم و زکات بیشتری جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/341/ح

نظر شما