شناسهٔ خبر: 41083798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مورینیو در دفاع از اندومبله: مودریچ هم پس از شش ماه بدترین خرید تاریخ رئال مادرید نام گرفت

میلاد وفادار

سرمربی پرتغالی اسپرز اطمینان دارد که هافبک پیشین لیون می تواند در تیمش جا بیافتد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - ژوزه مورینیو با اشاره کردن به شروع سخت لوکا مودریچ در رئال مادرید می گوید تانگوی اندومبله می تواند اوضاعش در تاتنهام را رو به راه کند.

به گزارش رویترز، خرید 55 میلیون پوندی اسپرز نتوانسته است انتظارات را بر آورده کند و گفته می شود به مورینیو گفته است که نمی خواهد با او کار کند. اندومبله به تیم هایی همانند پاری سن ژرمن و بارسلونا لینک شده است. مورینیو در مورد این بازیکن گفت:

کسی که بدون پتانسیل زاده شود، بدون پتانسیل هم می میرد. وقتی استعداد داشته باشی، خیلی چیزها می تواند تغییر کند و خیلی اتفاقات می تواند رخ بدهد. من از اول با اندومبله همکاری نکردم و طی شش ماه اخیر با او همکاری کرده ام. پس در مورد شش ماه اول صحبت نمی کنم که البته مطمئنم وقتی بازیکنی از کشور، لیگ و فرهنگ متفاوتی می آید، شش ماه ابتدایی اهمیت زیادی دارد. مصدومیت ها و شرایط فیزیکی مانع از تاثیرات اولیه ای شد که یک بازیکن در همکاری با سرمربی جدید می تواند داشته باشد. در باشگاه بزرگی که می خواهد بزرگ تر شود، فقط 5،۶، 10 یا 11 بازیکن اصلی وجود ندارد و گزینه های متفاوتی در دسترس هستند. اما بازیکنان، هواداران و رسانه ها باید بدانند که فقط 11 نفر می توانند در ترکیب اصلی باشند و بقیه روی نیمکت می نشینند. در منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ هم بازیکنان درجه یک زیادی روی نیمکت هستند. وقتی بازیکن سطح بالایی روی نیمکت می نشیند به این معنی نیست که داستانی پشت پرده اتفاق افتاده است، این یعنی گزینه های زیادی در دسترس هستند. 

به مودریچ هم بدبین بودند ولی او بهترین بازیکن جهان شد

پس آیا اندومبله هنوز هم می تواند در تاتنهام بدرخشد؟

البته، همان طور که گفتم بازیکنی که استعداد نداشته باشد، کاری از دستش بر نمی آید و وقتی استعداد وجود داشته باشد، خیلی کارها می توان کرد. لوکا مودریچ پس از گذشت شش ماه در رئال مادرید به عنوان بدترین خرید تاریخ باشگاه از سوی هواداران و رسانه ها انتخاب شد. چند ماه بعد قهرمان شد، بعدا قهرمان اروپا و سپس به جایزه بهترین بازیکن جهان رسید. از من می پرسید که آیا ذهنیت اندومبله مشکل دارد؟ این سوال را باید با او مطرح کنید، نه من. 

همچنین بخوانید:

نظر شما