شناسهٔ خبر: 41083650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

استعفای وزیر بهداشت نیوزیلند به دلیل سفر به ساحل در دوران کرونایی

عصرایران

وزیر بهداشت نیوزیلند به دلیل نقض قوانین قرنطینه و رانندگی در حاشیه دریا استعفا داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

"دیوید کلارک" وزیر بهداشت نیوزیلند به دلیل حذف زودهنگام راه‌کارهای محافظتی در برابر ویروس کرونا و اعلام شکست این بیماری مورد انتقاد بسیار قرار گرفت و استعفاداد.

به گزارش رویترز، وزیر بهداشت نیوزیلند همچنین به دلیل نقض قوانین قرنطینه در اوایل سال جاری مورد انتقادهای تند قرار گرفت. او در اوایل سال جاری میلادی با خانواده خود به یک سفر ساحلی رفت و کمی بعد در یک پیست دوچرخه‌سواری کوهستانی رانندگی کرد.

استعفای وزیر بهداشت نیوزیلند به دلیل سفر به ساحل در دوران کرونایی

کلارک که ماه‌های قبل مرد شماره 2 دولت نیوزیلند بود در یک کنفرانس مطبوعاتی در "ولینگتون" گفت: برایم کاملا روشن است که ادامه کار من در این مقام، توان کلی دولت برای مقابله با بیماری کووید-19 را کاهش می‌دهد.

نیوزیلند به دلیل موفقیت در مقابله با ویروس کرونا مورد تحسین جهانیان قرار دارد.

این کشور تا کنون از شناسایی 1528 مورد مبتلا به کرونا و 22 جان باخته خبر داده است. در ماه گذشته نیز مقامات، نیوزیلند را بدون ویروس خواندند.

"جسیندا آردرن" نخست‌وزیر نیوزیلند که پیشتر با درخواست وزیر بهداشتش به دلیل واکنش خوب به پاندمی (بیماری همه‌گیر) مخالفت کرده بود، این بار موافقت خود با این تصمیم را اعلام کرد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که حزب کارگر آردرن در جایگاه بالاتری نسبت به حزب "ملی" اصلی‌ترین رقیب خود برای پیروزی در انتخابات سراسری 19 سپتامبر قرار دارد اما اعتماد عمومی به دولت او به دلیل برخی اشتباهات کاهش یافته است.

آردرن در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد نیوزیلند ویروس کرونا را به صورت قطعی شکست داده است. او محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را حذف کرد

و در مورد احتمال بروز موارد جدید در این کشور هشدار داد.

چند روز بعد از این اعلام، مشخص شد ورود دو زن بریتانیایی به این کشور ویروس را بار دیگر وارد نیوزیلند کرده است. مقامات مسئول به دلیل دلسوزی برای این دو زن اجازه دادند تا قرنطینه را زودتر از موعد ترک کنند و به دیدار والدین در حال مرگ خود بروند. جواب آزمایشات بعدی نشان داد هر دوی این افراد به ویروس کرونا مبتلا هستند.

در این کشور هنوز هیچ مورد داخلی شناسایی نشده است. اما 22 مورد مبتلا از خارج وارد نیوزیلند شده‌اند.

آردرن تا انتخابات ماه سپتامبر "کریس هیپکینز" وزیر آموزش را به عنوان سرپرست موقت وزارت بهداشت منصوب کرد.

نظر شما