شناسهٔ خبر: 41082423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار تهران:

اخطار دادن برای وضعیت ساختمان های ناایمن کافی نیست

شهردار تهران با اشاره به حادثه حریق کلینیک اطهر گفت: شب گذشته با دادستان تهران صحبت کردم که اخطار دادن به مالکان ساختمان های ناایمن به تنهایی کافی نیست و اگر استنکاف از ایمنی انجام شود باید ورود قضایی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی اظهار کرد: ساعت ۲۰:۴۵ سه شنبه دهم تیرماه سال جاری یک مورد حریق در ساختمان پنج طبقه در میدان تجریش به سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و همکاران من در سازمان آتش نشانی در کمتر از پنج دقیقه در محل حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش آتش نشانان متأسفانه ۱۹ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

شهردار تهران افزود: ساختمان کلینیک سینا اطهر در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ اخطار ناایمن داشت و شهرداری منطقه با استناد به مواد ۱۴ و ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری و بخشنامه دیگری که داشت بارها به مالک اخطار ناایمنی داده بود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید با اتصال برق در نزدیکی کپسول‌های اکسیژن آتش ایجاد و تسری پیدا می‌کند و انفجارها ناشی از همان کپسول‌های اکسیژن بود.

حناچی با بیان اینکه تجربه ساختمان پلاسکو تلخ بود و از امروز تلاش می‌شود وضعیت ساختمان‌های ناایمن که اخطار داده شده را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم، تاکید کرد: در صورت استنکاف از ایمنی، برخوردهای قضائی را انجام خواهیم داد زیرا ساختمان‌های ناایمن که جنبه عمومی پیدا می‌کند از حساسیت‌های بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا، حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد و بر اساس کانال خبری سازمان نظام پزشکی بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما