شناسهٔ خبر: 41080770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت امن وپایدار ملی

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم در کارگروه توسعه دولت الکترونیک گفت: براساس خوداظهاری ۴۰ دستگاه اجرایی تا پایان خرداد درقم ۴۷۸ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه می شود که از این آمار ۲۵ درصد مربوط به خدمات فعال شده پس ازشیوع کرونا است.

صاحب‌خبر -
 
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم ،سیدرضا موسوی مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات این استان درکارگروه توسعه دولت الکترونیک ، با اشاره به وضعیت دستگاههای اجرایی استان در حوزه خدمات الکترونیک گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و ضرورت الکترونیکی شدن خدمات دستگاه های اجرایی، روند فعالیت دستگاههای استان در این راستا مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

وی در ادامه افزود: با ارزیابی‌های انجام شده بر اساس خود اظهاری 40 دستگاه ، تعداد خدمات الکترونیکی جدید ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی قم در مدت چهار ماه از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸تا پایان خرداد ماه ۹۹، 114  مورد بوده که 25 درصد از کل خدمات راشامل می شود. این ارزیابی به طور مستمر جهت سنجش وضعیت تحقق توسعه دولت الکترونیک ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه‌های مختلف برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند.

موسوی با بیان اینکه کرونا اهمیت تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را به همه گوشزد کرد، افزود: ارزیابی های انجام شده نشان می‌دهد که اکثر دستگاه‌های اجرایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی در ادامه گفت : از ابتدای آبان ماه ۹۸ تا پایان خردادماه ۹۹، بیش از ۷.۲ میلیون تراکنش خدمات در ۴۰ دستگاه اجرایی استان ثبت شده‌است که این میزان از اسفندماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹ با وجود تعطیلی‌های ناشی از تعطیلات نوروز و کرونا نسبت به ۴ ماه قبل از شیوع کرونا ۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم، شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت امن و پایدار ملی دانست و افزود: با شیوع کرونا ۷۴ خدمت جدید توسط وب‌سایت‌های دستگاه‌های اجرایی، ۴۸ خدمت در شبکه تلفن همراه و ۲ خدمت جدید نیز در دفاتر پیشخوان فعال شد.

موسوی با اشاره به اینکه قم از جمله استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است، اظهار داشت: این زیرساخت‌های مناسب موجب شده تا امکان توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق دولت الکترونیک در این استان با سهولت بیشتری اجرا شود.

 

 

نظر شما