شناسهٔ خبر: 41080475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار کمیسیون اروپایی درباره به وجود آمدن نسلی شکست خورده به دلیل بحران کرونا

کمیسر امور اجتماعی اتحادیه اروپا درباره بالا رفتن چشمگیر بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا و به وجود آمدن نسلی شکست خورده نتیجه بحران کرونا هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس اشمیت"، کمیسر امور اجتماعی اتحادیه اروپا در گفتگو با هفته نامه اشپیگل درباره یک نسل از دست رفته به دلیل بحران کرونا هشدار داده وگفت: ما با طرح بازسازی اقتصادی دوباره اتحادیه اروپا می خواهیم ساختارهای آینده را از جمله برای نسل های بعد مستحکم کنیم.

وی افزود: طبیعتا این کمک های مالی باید زمانی بازپرداخت شود و امیدواریم این کار با کمک یک اقتصاد قدرمندانه تر میسر شود. اما اگر ما اکنون کاری نکنیم اتحادیه اروپا در معرض تهدید رکودی سخت قرار می گیرد و در این صورت دیگر توان پرداخت هیچ بدهی حتی بدهی های قبلی را نخواهد داشت.

اشمیت در ادامه خواستار اجرای هر چه سریع تر طرح کمکی 750 میلیارد یورویی کمیسیون اروپایی برای بازسازی اقتصاد اروپا شده و گفت: ما حالا باید سریعا عمل کنیم. کمیسیون اروپایی باید این بار بر خلاف بحران اقتصادی و مالی سال 2008 مدت طولانی منتظر نماند بلکه مسئله را سریعا در دستور کار قرار داده تا نتیجه را بدست آورد. در غیر این صورت خطر بازگشت نرخ بیکاری بالای جوانان در سال های گذشته ایجاد می شود و بحران کرونا می تواند ما را به عقب بازگرداند.

این مقام اروپایی با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان در حال حاضر به سرعت بالا می رود گفت: بنابراین ما باید سریعا به این مسئله واکنش نشان دهیم. بدترین سناریو این است که جوانان دچار بیکاری ساختاری شوند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اولویت در اتحادیه اروپا را حل سریع مسائل اقتصادی دانسته و گفت: ما باید تفاوت های اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای اروپایی آشنا شویم. اگر ما به جوانان در کشورهای اسپانیا، یونان و پرتغال نتوانیم هیچ چشم اندازی برای آینده بدهیم در این صورت اروپا دچار از هم گسیختگی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما