شناسهٔ خبر: 41080086 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

پشت‌گرمی ویلموتس به همسرش!

همسر مربی بلژیکی با دفاعیه‌ای ۴۴ صفحه‌ای در زوریخ خواب ۸ میلیون‌یورویی برای ایران دیده است

صاحب‌خبر -
حمیدرضا معصومیان / شهرآرانیوز - مارک ویلموتس و خانواده‌اش برای دریافت پولی که حقشان نیست، چنگ‌ودندان تیز کرده‌اند. با مرد بلژیکی به عراق و بحرین باختیم، اما او حالا می‌خواهد چیزی بسیار بیشتر از حقش بگیرد. ۸ میلیون یورو پولی است که مرد بلژیکی با اتکا به همسر وکیلش برای آن دندان تیز کرده است و می‌خواهد در دادگاه زوریخ به هدفش برسد. مربی‌ای که فقط ۴ بازی روی نیمکت ایران نشست و ۲ باخت به بحرین و عراق داد، حالا مصر است هر طور شده پول زیادی از ایران بگیرد، چراکه به گفته او تیم ملی ما به برندش آسیب رسانده است!

اطمینان همسر ویلموتس از پیروزی در پرونده
به‌گزارش سایت طرف‌داری، مارک ویلموتس یک وکیل سوئیسی کارکشته دارد. علاوه بر این وکیل، همسر ویلموتس نیز کار‌های حقوقی او را پیگیری می‌کند. همسر مارک ویلموتس می‌گوید با دفاعیه ۴۴ صفحه‌ای، پیروز پرونده خواهیم بود. قبل‌تر طرف ایرانی پیشنهادی برای توافق را به وکلای ویلموتس ارائه کرده بود، همسر ویلموتس هم یک‌بار برای حصول توافق چراغ سبز نشان داده بود؛ اما حالا ادعای دیگری دارد و خسارت را تمام‌وکمال می‌خواهد. او می‌گوید با اطمینان از بردن پرونده، دیگر دلیلی برای توافق وجود ندارد. دفاعیه ۴۴ صفحه‌ای درخصوص همین ادعای مارک ویلموتس است که ایران به برند او آسیب زده است. او با این ادعا طلب خسارت هشت‌میلیون‌یورویی دارد. تیم حقوقی ایرانی به وکلای ویلموتس پیشنهاد داد طبق بند قرارداد که نوشته فسخ قرارداد با پرداخت حقوق ۳ ماه یا رضایت طرفین امکان‌پذیر خواهد بود، تنها ۳ ماه خسارت پرداخت شود یا وکلای ویلموتس برای یک توافق جدید پای میز مذاکره بیایند. همسر مارک ویلموتس ابتدا از این پیشنهاد استقبال کرد، اما ناگهان منصرف شد و حالا مشخص نیست این مقدار اطمینان همسر مارک ویلموتس به پیروزی در پرونده از کجا حاصل شده است؟!

خسارت ۸ میلیون یورویی از کجا می‌آید؟
مارک ویلموتس در روز هشتم نوامبر یک‌طرفه قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران را فسخ کرد. برای اینکه ویلموتس در بازی روز ۱۴ نوامبر مقابل عراق روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند، ۲ میلیون یورو به حساب او در بانکی در کشور ترکیه واریز شد. ویلموتس، اما هنوز این پول را برداشت نکرده است، چراکه فسخ قبلی‌اش بی‌اعتبار نشود و بتواند کل خسارت را طلب کند. او با ادعای آسیب‌رسیدن به برندش، شش‌میلیون‌یوروی دیگر غرامت می‌خواهد. درمجموع ۲ میلیون یوروی موجود در حساب ویلموتس و ادعای ۶ میلیون‌یورو خسارت، می‌شود هشت‌میلیون‌یورویی که مرد بلژیکی با کمتر از ۱۰ بار حضور روی نیمکت تیم ملی از فدراسیون فوتبال می‌خواهد.

نگرانی از وکلای سوئیسی در زوریخ
در اینکه فدراسیون فوتبال ایران نباید در مذاکره با ویلموتس در بروکسل از هول حلیم توی دیگ می‌افتاد و با مارک ویلموتس که قراردادش در ساحل‌عاج ۴/۱ میلیون یورو بود، قرارداد ۲/۲ میلیون‌یورویی می‌بست، هیچ تردیدی نیست. در بروکسل فدراسیون فوتبال یک مربی ارزان را به قیمت گران خرید و مرتکب اشتباه شد. در اینکه فرستادگان فدراسیون فوتبال هم نباید در استانبول ۲ میلیون یورو پول بی‌زبان را به مارک ویلموتسی که قراردادش را فسخ کرده بود می‌دادند، تردیدی وجود ندارد. آن‌ها آنجا هم بی‌تدبیری کردند و مرتکب اشتباه شدند؛ چون ویلموتس تا آن زمان به اندازه یک‌ونیم‌میلیون یورو از ما طلب داشت و نباید پول اضافه می‌دادیم به این خیال که او بعد از بازی با عراق هم قرار است با ما کار کند. اما حالا که پرونده ایران و ویلموتس به حساس‌ترین نقطه ممکن رسیده و قرار است در زوریخ حکم این پرونده صادر شود، بعضی‌ها عامدانه اصرار دارند همچنان درباره بروکسل و استانبول حرف بزنند تا ذهن‌ها متوجه زوریخ نشود. در بروکسل اگر ۸۰۰ هزار یورو سرمان کلاه رفته باشد، در استانبول اگر ۵۰۰ هزار یورو اضافه داده باشیم، در زوریخ پای ۶ میلیون یورو وسط است. درباره وکلای پرونده حرف‌هایی می‌شنویم که به‌شدت نگران‌کننده است. هم وکیل ایران و هم وکیل مرد بلژیکی، هر دو در زوریخ هستند و مقر فیفا هم در زوریخ. اگر وکلا با هم توافق کنند، چه بلایی سر فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال ایران می‌آید؟ دومیلیون‌یورویی که در ترکیه به مارک ویلموتس داده شد و می‌گویند هنوز هم در همان بانک ترک است، دیگر از جیب فوتبال ایران رفته و الان باید جلوی رفتن بقیه پول را گرفت.

نظر شما