شناسهٔ خبر: 41078422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکذیب شد: کودک‌آزاری خانواده افغانستانی مقیم کاشان

کاشان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی کاشان با تکذیب انتشار مطلبی با عنوان کودک‌آزاری شدید در مورد یک تبعه افغانستانی در این شهرستان، ناآگاهی خانواده از بیماری فرزند و انتشار مطلبی غیردقیق را منبع این خبر ناموثق در بین افکار عمومی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

ام‌البنین متقی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد: بحث کودک‌آزاری چنان که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده، در میان نبوده است؛ موضوع فقدان آگاهی خانواده برای نگهداری از یک فرد معلول بود که در نتیجه رفتار و شرایط نگهداری مناسبی نداشتند.

وی افزود: این خانواده افغانستانی در واقع نمی‌دانستند که فرزند آنها دارای معلولیت از نوع اوتیسم است و تا کنون نیز به بهزیستی مراجعه نکرده بودند.

رییس اداره بهزیستی کاشان بیان کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی در جریان بازرسی از منزل این خانواده به دلیل مشکلی دیگر، متوجه این موضوع شدند که به سرعت مداخله کردند.

وی با قدردانی از همکاری دادستان عمومی و انقلاب کاشان اضافه کرد: این کودک پسر ۱۰ تا ۱۲ ساله با حکم دادستان به مرکز روان‌پزشکی اعزام شد تا پس از درمان اولیه، در صورت نیاز به مرکز توانبخشی شبانه‌روزی انتقال یابد.

متقی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه نامبرده فاقد کارت اقامت است، بهزیستی نمی‌تواند نسبت به پرداخت هزینه‌ای اقدام کند؛ بر این اساس قرار شد تا دادستانی با دانشگاه علوم پزشکی در مورد هزینه‌های درمان نامه‌نگاری کند.

برخی رسانه‌ها روز گذشته خبری با عنوان به زنجیر کشیدن کودک مبتلا به اوتیسم از سوی والدین افغانستانی انتشار داده بودند که در فضای مجازی نیز بازتاب زیادی داشت.

بیش از یک‌هزار و ۵۴ توانخواه جسمی حرکتی، یک‌هزار و ۱۸۲ نفر توانخواه ذهنی، ۶۳۰ نفر ناشنوا، ۶۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا، ۷۳۹ نفر بیماران اعصاب و روان مزمن، ۲۰۰ نفر سالمند توانخواه و ۱۲۴ نفر توانخواه ضایعه نخاعی در کاشان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۱ مرکز توانبخشی شامل چهار مرکز خیریه و هفت مرکز خصوصی به توانخواهان در شهرستان کاشان خدمات ارایه می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما