شناسهٔ خبر: 41078270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«الجمهوریه» بررسی کرد؛

مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران لبنان

فاطمه صالحی

یک روزنامه لبنانی به مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران کنونی لبنان و مقصر جلوه دادن حزب الله اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الجمهوریه در گزارشی به نقل از منابع دیپلمات نوشت: نگرانی هایی در خصوص ورود پیدا کردن دشمن صهیونیستی در بحران کنونی لبنان وجود دارد.

این منابع خاطر نشان کردند: لبنان در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار وخیمی به سر می برد و به زودی وارد مرحله سخت و بسیار پیچیده ای در تمام سطوح خواهد شد.

منابع مذکور اظهار داشتند: نشانه های بین المللی به ویژه مسائل مطرح شده از سوی آمریکا تأثیر منفی بر شرایط کنونی لبنان گذاشته و بیانگر آن بوده که روند فروپاشی شدت بیشتری گرفته است اما مسأله نگران کننده، مداخله اسرائیل در این بحران به شمار می رود.

آنها افزودند: باید نسبت به اقدام اخیر صهیونیستها مبنی بر آغاز حفاری ها در کنار بلوک شماره 9 نگران بود. چرا آنها این زمان را برای چنین اقدامی انتخاب کرده اند؟ آیا آنها می خواهند لبنان را به سر میز مذاکره در خصوص ترسیم مرزهای جدید بکشانند یا به دنبال جنگ هستند؟

این منابع خاطر نشان کردند: نباید در بحران لبنان از مداخله عوامل خارجی غافل بود. آمریکایی ها طی دوره اخیر به مداخلات خود در بحران لبنان افزوده اند و به دنبال اقدام علیه حزب الله هستند. آنها می خواهند حزب الله را مسئول بحران کنونی لبنان نشان دهند.

نظر شما