شناسهٔ خبر: 41077533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دهه کرامت/۳۴

امام رضا(ع)؛ مظهر حسن خلق، سلوک مردمی و ساده زیستی

آیت الله خاتمی امام رضا(ع) را مظهر حسن خلق، سلوک مردمی و ساده زیستی دانست و گفت: ان شاءالله با پیروی از منش و سبک زندگی آن حضرت آنچه را که از زیارت آن حضرت می خواهیم به دست خواهیم آورد.

صاحب‌خبر -

آیت الله «سید احمد خاتمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت سلطان رئوف امام رضا(ع) اظهار داشت: حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) میزبان کشور ما هستند و ایران اسلامی افتخار آن را دارد که بر سر سفره احسان آن امام رئوف نشسته است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: درست است که به خاطر ویروس منحوس و متقلب کرونا، توفیق زیارت حضرت را آن چنان که باید و شاید، نداریم ولی زیارت در حقیقت یک نوع ارتباط روحی است و فاصله فیزیکی مانع این ارتباط قلبی و روحی نیست.

 

وی با اشاره به این مصرع از حافظ شیرازی که «بعد منزل نبود در سفر روحانی» خاطرنشان ساخت: ان شاءالله با پیروی از منش و سبک زندگی آن حضرت آنچه را که از زیارت آن حضرت می خواهیم به دست خواهیم آورد.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که باید از سیره و سخن امام رضا(ع) درس بیاموزیم، خاطرنشان ساخت: انس ویژه امام رضا(ع) با قرآن، منش زیبای اخلاق اجتماعی حضرت، سلوک مردمی، حسن خلق، ساده زیستی و ده ها فضیلت دیگر منش آن امام است که مایه الگوی همه شیعیان و محبان و همه مردم محسوب می‌شود.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه حرکت در مسیر اهل بیت(ع) یادآور شد: این پیروی همان را که از زیارت می خواهیم به ما می دهد و امیدواریم هرچه زودتر با از بین رفتن کامل این ویروس، زمینه حضور عاشقان امام رضا(ع) در حرم مطهر آن حضرت به صورت گسترده فراهم شود.

پایان پیام/694

نظر شما