شناسهٔ خبر: 41074448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

هشدار مقاومت فلسطین به اسرائیل

سما: فلسطینی‌ها در آستانه موعد اجرای طرح الحاق با ازمایش ۲۰ موشک به رژیم صهیونیستی در این باره هشدار دادند.

برنامه ترکیه برای شمال عراق

المعلومه: «کفاح محمود» مشاور رسانه‌ای «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت که ترکیه درصدد ایجاد یک منطقه «امن» یا کمربند امنیتی در خاک عراق برای مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان این کشور (پ‌ک‌ک) است.

توافق درباره آتش بس در لیبی

آسوشیتدپرس: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان موفق شده نشستی را بین مسئولان نظامی طرف‌های درگیر در لیبی برگزار کند و این مسئولان به توافقی درباره کلیات آتش‌بس دست یافتند.

پاسخ تند پکن به انتقاد واشنگتن

رویترز: پکن به واشنگتن تاکید کرد تا به مشکلات خودش درباره حقوق بشر رسیدگی کرده و اجازه نفس کشیدن به مردم خودش را بدهد. این اظهارنظر از سوی پکن، در واکنش به بیانیه آمریکا درباره متهم شدن چین از سوی سازمان ملل به نقض حقوق بشر مطرح شد.

جدایی فرمانده ارشد نیروهای اماراتی

سبا: گروه انصارالله دیروز (چهارشنبه) از جدا شدن سرتیپ عبدالملک خماش الابیض، مدیر عملیات جنگی در جبهه ساحل غربی که مورد حمایت امارات است و پیوستنش به این نیروها خبر داد.

موافقت حزب الله عراق با نخست وزیری الکاظمی

سومریه‌نیوز: سخنگوی حزب‌الله عراق تأکید کرد حشد شعبی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از کشور با تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر موافقت کرد.

درخواست سئول برای ملاقات «اون» با «ترامپ»

یونهاپ: یک مقام کره جنوبی امروز اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور گفته است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید یک بار دیگر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، دیدار کنند.
 

نظر شما