شناسهٔ خبر: 41069021 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

بدون ماسک وارد نشوید، لطفا!

صاحب‌خبر -

سرانجام بعد از چهار ماه تعطیلی، درهای تئاتر شهر به روی تماشاگران باز شد و اولین نمایش این مجموعه در دوران کرونایی روی صحنه رفت.
به گزارش ایسنا، عصر روز سه شنبه ۱۰ تیر ماه تالار سایه مجموعه تئاتر شهر بعد از چند ماه، پذیرای تماشاگرانی شد که برای دیدن نمایش «یه گاز کوچولو» به این تالار آمده بودند.
گرچه بعد از اعلام بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر و کنسرت‌های موسیقی، تردیدهای زیادی برای از سرگیری فعالیت‌های نمایشی وجود داشت و دارد ولی تعداد تماشاگرانی که به تماشای نخستین اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» نشستند، رضایت نسبی گروه اجرایی و کارکنان تئاتر شهر را در پی داشت.
این نمایش شب گذشته میزبان حدود ۳۰ تماشاگر بود که به صورت یک صندلی در میان در تالار سایه با ظرفیت ۱۰۰ تماشاگر ( در حالت عادی) نظاره‌گر اجرا بودند.
از جمله پروتکل‌های بهداشتی که در مجموعه تئاتر شهر رعایت می‌شود، قرار دادن تونل ضد عفونی کننده است که همه مراجعه‌کنندگان لازم است برای ورود به مجموعه از آن گذر کنند. ضمن اینکه هر تماشاگری باید در طول اجرا ماسک بر صورت داشته باشد. شب گذشته برخی از تماشاگران بدون ماسک آمدند که از طرف کارکنان مجموعه به آنان ماسک داده شد.
این موضوع در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود تماشاگر تئاتر بویژه تماشاگر تئاتر شهر از سطح فرهنگی بالاتری برخوردار باشد و بداند که در طول اجرا باید ماسک بر چهره داشته باشد ولی به یاد می‌آوریم در دوره پیش از کرونا، در همین مجموعه و حتی در زمان برگزاری جشنواره‌ها، تماشاگرانی بودند که با وجود پخش پیام صوتی مبنی بر لزوم خاموش نگه داشتن تلفن‌های همراه‌شان همچنان در این زمینه کوتاهی می‌کردند و بارها در طول اجرای نمایش‌های مختلف، زنگ یا نور گوشی‌های آنان برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کرد.
اما کافه تریای چهارسو که همیشه پر رونق و حتی در دوره‌هایی میزبان نمایش‌های محیطی بوده است، در دوران کرونایی تعطیل است. هر چند در شیوه جدیدِ ورود و خروج تماشاگران، دیگر نیازی هم به این کافه نیست چرا که تجمع مخاطبان پیش و پس از اجرای نمایش‌ها ممنوع است. درِ سالن حدود ۱۵ دقیقه پیش از شروع اجرای نمایش باز می‌شود و تماشاگران به محض ورود به لابی، وارد سالن می‌شوند تا در فضای لابی تجمعی صورت نگیرد.
اما اگر پیش از شروع اجرا سری به اتاق‌های گریم بزنید، خواهید دید که گریمورها با استفاده از ماسک و شیلد کار خود را انجام می‌دهند و برای هر بازیگر هم مواد گریم مخصوص به خودش تهیه شده است.
درست است که تالارهای دیگر تئاتر شهر همچنان در سکوت کرونایی به سر می‌برند، درست است که راهروهای تو در توی این مجموعه، دیگر شاهد تردد گروه‌های نمایشی و شور و حال تماشاگران نیستند، درست است که کافه‌های مجموعه تعطیل هستند و نمی‌توانی ساعتی زودتر خود را به سالن برسانی و در کافه آن گلویی تازه کنی یا با دوستی گپ و گفتی داشته باشی ولی زندگی ادامه دارد و تئاتر هم باید در دوران طوفان‌زده کرونایی راه خود را پیدا کند؛ راهی که البته هموار نخواهد بود و فراز نشیب بسیار دارد.
این مجموعه در نخستین دوره فعالیت خود در دوران کرونایی میزبان نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیهه سلطانی است که با بازی گیلدا حمیدی ، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور ، نورا هاشمی به صحنه می‌رود.
این اثر نمایشی ساعت ۱۹ و سی به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرای خود را آغاز کرده است.

اشتراک گذاری در:

برچسب‌ها:

نظر شما