شناسهٔ خبر: 41064670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دمشق: «دیپلماسی گدایی» جایگاهی در رفتار سوریه ندارد

فارس

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت استانداردهای دوگانه کشورهای مخالف ملت سوریه مانند آمریکا و اتحادیه اروپا، تأکید کرد که این کشورها نمی‌توانند خود را پشت نقاب دروغین اقدامات بشردوستانه پنهان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه نشست بروکسل پیرامون سوریه را محکوم کرد.

این منبع تأکید کرد: «نشست بروکسل درباره سوریه و مواضع آن، نشان داد که آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیمهای وابسته به آنان به سیاست خصمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهند».

رادیو «سوریانا» به نقل از این منبع گزارش داد، این رژیمها به انحاء مختلف از تروریسم حمایت کردند، خون مردم سوریه را ریختند، دستاوردهایشان را نابود کردند، نفت، گندم و آثار باستانی آنان را به یغما بردند، در روند بازسازی سوریه که معلول تروریسم است، مانع‌تراشی می‌کنند، تحریمهای متوالی علیه ملت سوریه وضع می‌کنند و مانع بازگشت آوارگان به کشورشان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه

وی ادامه داد: «این رژیمها نمی‌توانند به هیچ نحو، ادعا کنند که برای ملت سوریه اهمیت قائل هستند؛ زیرا کسانی که این جنایات را علیه آنان انجام می‌دهد، اساسا مسئول اصلی مشکلاتشان هستند و نمی‌تواند جنایت خود را پشت نقاب دروغین بشردوستانه و سیاسی‌کاری مفتضحانه اقدامات انسان‌دوستانه پنهان کند».

دمشق ضمن محکومیت این نشستها، تأکید کرد که این نشستها را «مداخله‌ای آشکار در مسائل داخلی سوریه می‌داند؛ مسائلی که مربوط به ملت و دولت قانونی سوریه است».

این منبع خاطر نشان کرد: «تنها کمکی که این رژیمها می‌توانند به ملت سوریه بکنند، توقف حمایت از تروریسم در راستای اجرای قطعنامه 2253 شورای امنیت و احترام به حاکمیت سوریه و عدم مداخله در امور آن است».

وی خاطر نشان کرد: «مردم سوریه که با شجاعت در برابر تروریسم ایستادگی کردند، با توانمندیهای درونی خود خواهند توانست با محاصره اقتصادی ظالمانه و تحریمهای یکجانبه و ظالمانه مقابله کنند».

این منبع در پایان تصریح کرد: «آینده سوریه، حق انحصاری ملت این کشور است و فشارهای سیاسی و اقتصادی نخواهد توانست اراده مردم سوریه را سست کند؛ زیرا دیپلماسی گدایی که بسیاری آن را خوب انجام می‌دهند، هیچ جایگاهی در رفتار سیاسی و دیپلماتیک سوریه ندارد».

چهارمین کنفرانس بروکسل درباره حل بحران سوریه سه‌شنبه (روز گذشته) برگزار شد. «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا و بلژیک، ضمن حضور در کنفرانس چهارم بروکسل برای آینده سوریه و منطقه به سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی واکنش قاطع نشان داد.

دهقانی تاکید کرد: «وزیر خارجه عربستان سعودی که حکومت متبوعش بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه و ورای آن است، در تلاش برای فرار از اتهاماتی که به خاطر جنایات این کشور در سوریه با آن روبروست، به اتهام‌زنی علیه ایران روی آورده است».

نظر شما