شناسهٔ خبر: 41064459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

تلاش استان یزد برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در شرایط تحریم ها

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، تلاش ها و فعالیت های لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در دست اقدام است و در این زمینه تلاش های لازم را انجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی افزود: امسال برای 10 طرح سرمایه گذاری از جمله تولید جوهر کاشی با سرمایه گذاری کشور چین، نیروگاه خورشیدی به روش فاینانس خارجی، تولید فولاد با سرمایه گذاری  کشور هند، تولید موکت، دو واحد مینی پالایشگاه و تولید کاشی با سرمایه گذاری کشور افغانستان و یک طرح عمران شهری با سرمایه گذاری کشور عراق پیگیری های لازم برای جلب سرمایه گذاری انجام شد.

وی افزود: همچنین  برای جذب سرمایه گذاری در پروژه های مجتمع فولاد با سرمایه گذاری کشور هند، تولید شیرآلات، تولید پودر شیشه و تولید فروآلیاژ با سرمایه گذاری کشور چین، نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور، نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری کشور اتریش تلاش های لازم صورت گرفت.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد گفت: علی رغم تحریم ها امسال 300 میلیون یورو سرمایه خارجی  جلب و 500 هزار دلار هم   جذب شده است.

وی نظارت تخصصی بر تدوین فرصت های سرمایه گذاری عمران شهری را از دیگر اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: مطالعات امکان سنجی تعداد 44 پروژه برای 21 شهرداری در چارچوب استاندارد سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی در حال تدوین می باشد.

نمازی با بیان اینکه آماده حمایت از سرمایه گذاران هستیم گفت: در این زمینه اقدامات و فعالیت هایی از جمله واگذاری زمین، تسهیلات و مشوق های سرمایه گذاری در بخش های بیمه ای، بانکی، گمرکی، مالیاتی و غیره انجام می شود.

وی از پیگیری و رفع مشکلات و موانع برای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی، تولید سگمنت و فولاد خبر داد و گفت: بازدید از پروژه های سرمایه گذاری منتخب، پیگیری اجرای مصوبات هیأت مقررات زدایی در سطح استان، ارسال پیشنهادات کارشناسی به هیأت مقررات زدایی در حوزه اصلاح فرایند ماده 5 شهرداری و اصلاح قرارداد اجاره زمین ، به روزرسانی معرفی نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری از دیگر اقدامات این مرکز می باشد.

وی شرایط بحرانی کرونا را یادآور شد و گفـت: در این زمینه اقداماتی برای راه اندازی و افزایش تولید ماسک با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است.

 

نظر شما