شناسهٔ خبر: 41063959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دستور رئیس قوه‌قضاییه برای شناسایی دقیق عوامل حادثه کلینیک سینا

ایرنا نوشت: رئیس قوه قضاییه در پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران را تسلیت گفت و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه و رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

در پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی آمده است: مصیبت جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در فاجعه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران باعث تاسف، تاثر و تالم خاطر شد.

«اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران و رحمت الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم.»

در پیام رئیس قوه قضاییه تاکید شده است:‌دادستان محترم تهران در ادامه اقدامات اولیه‌ای که انجام داده اند، نسبت به بررسی و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه در اسرع وقت اقدام و ضمن رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار نتیجه اقدامات را مستمرا به اینجانب گزارش کند.

به گزارش ایرنا، حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران به مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

بر اساس اعلام کانال سازمان نظام پزشکی، بیش از نیمی از جان‌باختگان، پزشکان و کادر اتاق عمل هستند.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود دو ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

پس از حادثه در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی شکل گرفت، اما منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران علت اصلی را  نشت گاز و اتصال برق علت عنوان کرده است.

تا کنون ۱۸ جسد از ۱۹ جانباخته حادثه آتش سوزی کلینک سینا اطهر تحویل پزشکی قانونی استان تهران داده شد و اجساد جانباختگان این حادثه به محض شناسایی تحویل بستگانشان می‌شود.

ساعاتی پیش القاصی مهر دادستان تهران در تشریح آخرین جزییات از پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اطهر گفت: دستور احضار پنج نفر از مقصران احتمالی حادثه صادر و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت شده است.

نظر شما