شناسهٔ خبر: 41063891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جانسون: الحاق کرانه باختری مغایر با منافع رژیم صهیونیستی است

نخست‌وزیر انگلیس الحاق کرانه باختری اشغالی را نقض قوانین بین‌المللی دانست و مدعی شد الحاق حتی مغایر با منافع رژیم صهیونیستی نیز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه در اظهاراتی درباره کرانه باختری رود اردن اعلام کرد الحاق کرانه باختری پیشرفت‌هایی را که رژیم صهیونیستی در بهبود روابط با اعراب و جهان اسلام ایجاد کرده است، به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه الحاق بخش عمده‌ای از کرانه باختری اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین المللی است، مدعی شد الحاق حتی مغایر با منافع این رژیم نیز خواهد بود.

بوریس جانسون در مطلبی که چهارشنبه در روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر شد، نوشت: من یکی از حامیان اسرائیل هستم، اما عمیقا امیدوارم الحاق پیش نرود. به عنوان دوستی دیرینه و حامی اسرائیل نگرانم که پیشنهاد الحاق به ایمن سازی مرز‌های اسرائیل منجر نشود و حتی در طولانی مدت مغایر با منافع اسرائیل باشد.

بوریس جانسون رابطه نزدیکی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد و سال گذشته وی را «دوست» خود خطاب کرد. جانسون الحاق را نقض حقوق بین الملل دانست و گفت این طرح راه طولانی را که اسرائیل برای نزدیک شدن به جهان عرب و کشور‌های مسلمان طی کرده است، به خطر می‌اندازد. دشمنان اسرائیل از این وضع بهره خواهند برد و از آن علیه کسانی که به دنبال پیشرفت در خاورمیانه هستند استفاده خواهند کرد.

پیشتر، یک دیپلمات اماراتی اواسط ژوئن با انتشار مطلبی در همین روزنامه به طرح الحاق اعتراض کرد و تاکید کرد به طور قطع این اقدام به تمایلات رژیم صهیونیستی برای داشتن بهترین روابط با جهان عرب و امارات پایان خواهد داد.

جانسون گفت: من راه حلی عادلانه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌خواهم و تنها راه حل موجود این است که دو طرف پای میز مذاکره بازگردند. الحاق تنها ما را از این هدف دور می‌کند.

رژیم صهیونیستی قرار است چهارشنبه در مورد اجرای طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین و دره اردن در کرانه باختری اشغالی به سرزمین ‌های اشغالی تصمیم گیری کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

نظر شما