شناسهٔ خبر: 41063574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)؛

فاز نخست خط دوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز افتتاح می‌شود

فاز نخست خط دوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) روز پنجشنبه (۱۲ تیرماه) توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)،  سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل یک تلمبه‌خانه با ظرفیت ۳ مترمکعب بر ثانیه و فشار ۲۵ بار می‌باشد که آب مورد نیاز شهر شیراز را از سد درودزن منتقل و تأمین می‌کند.

وی افزود: ۳ مخزن بتنی ۲۰ هزار مترمکعبی، یک رشته تونل به طول ۴۴۲۱ متر و ۷۷ کیلومتر خط انتقال از دیگر اجرای این پروژه بزرگ است که به همت هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و با همکاری نزدیک وزارت نیرو به صورت EPC اجرا شده است.

محمد اظهار کرد: تا پیش از اجرای این پروژه، ۷۵ درصد منابع آب کلانشهر شیراز از منابع آهکی و آبرفتی تامین می‌شد که این موضوع منابع آب این شهر را با مشکل مواجه می‌کرد، اما با انجام و تکمیل این پروژه تنها ۲۵ درصد از منابع زیرزمینی آب شیراز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک بزرگی به حفاظت از منابع آبی این شهر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در سال‌های اخیر باز مهندسی چاه‌های آب و حفر چاه‌های جدید تقریباً هر سال در شیراز انجام می‌گرفت، اما این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی استان فارس دغدغه مردم این شهر را در مورد کم‌آبی تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد.

محمد بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم­الانبیاء (ص) تاکنون در عرصة سازندگی کشور، طراحی و اجرای بیش از ۶۳۰۳ کیلومتر خط انتقال آب را در ۱۵ استان کشور طبق استاندارد‌های فنی به اتمام رسانده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خط انتقال آبرسانی غدیر در استان خوزستان، خط انتقال آب یزد، خط انتقال آب زابل به زاهدان، خط انتقال آب شهر مقدس قم و خط انتقال آب تبریز اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما