شناسهٔ خبر: 41063510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی به زودی روانه بازار نشر می‌شود

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

حامد شریعتی نیاسر استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از انتشار کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی خبر داد و اظهار کرد: این کتاب تألیف مجید معارف استاد ممتاز دانشگاه تهران و بنده است که مجموعه حاضر با هدف کلی آشنایی اجمالی با مهم‌ترین مباحث رشته علوم قرآن و حدیث در پانزده فصل و طی سه بخش تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در این کتاب با مراجعه به حجم وسیعی از منابع مربوط به هریک از دانش‌های قرآنی حدیثی، سعی شده است مجموعه‌‌ این دانش‌ها به طور فشرده و با زبانی ساده و در ساختاری جدید معرفی و توضیح داده شود که این امر اصلی‌ترین هدف این کتاب را تشکیل می‌دهد.

نویسنده این کتاب مخاطبان اولیه این اثر را دانشگاهیان و حوزویان علاقه‌مند به مباحث قرآنی حدیثی به خصوص دانشجویان کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث و نیز طلاب سطح دو عنوان کرد و افزود: فصل‌های این کتاب طی سه بخش با عناوین دانش‌های مشترک قرآنی حدیثی، دانش‌های اختصاصی قرآن و دانش‌های اختصاصی حدیث تدوین و تنظیم شده است و تلاش شده در هر فصل ضمن بیان تعریفی از هر دانش و جایگاه آن در منظومه قرآنی حدیثی، تبیین اهمیت و کارکرد هر یک از این دانش‌ها بیان شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در این مجموعه تلاش شده است تا با تنظیم پرسش‌ها و پژوهش‌های پایانی هر درس و نیز ذکر نمونه‌ها و مصادیقی از هر دانش، انگیزه بیشتری برای تحقیق و پژوهش در مخاطب ایجاد شده تا بتواند با کمک اساتید این رشته، به تلاش‌های تخصصی بیشتر و عمیق‌تر نیز بپردازد.

وی یادآور شد: هممچنین در معرفی هر دانش به منظور آشنایی هرچه بهتر مخاطب با روند شکل‌گیری این دانش‌ها پیشینه و تاریخچه مختصری برای هریک بیان شده است. 

استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان عنوان کرد: این اثر با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش‌ و آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس هندسه دانش‌های قرآنی و حدیثی معرفی شده و توسط دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است که به زودی به بازار نشر عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س

نظر شما