شناسهٔ خبر: 41063501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا خواستار برخورد جدی با رژیم صهیونیستی شد

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا از کشورهای اروپایی خواست تا در خصوص طرح الحاق کرانه باختری، با رژیم صهیونیستی برخوردی جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «یورو نیوز» عربی، «عبدالرحیم الفرا» سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا و بلژیم و لوکزامبورگ، در گفت‌وگوی اسکایپی با یورو نیوز تأکید کرد: رهبران و ملت فلسطین موضع مخالف اتحادیه اروپا نسبت به طرح اسرائیل در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را ارج می‌نهند، زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل اینکه این طرح ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، مخالف این طرح هستند.

الفرا در عین حال از کشورهای اروپایی خواست که اقدامات عملی نسبت به طرح الحاق کرانه باختری اتخاذ کرده و با اسرائیل برخوردی صریح و جدی داشته باشند و هرگز به تغییر مرزهای 1967 در فلسطین اشغالی راضی نشوند.

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا توضیح داد که اروپا قادر است در زمینه سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی کارهای عملیاتی بسیاری انجام دهد و در میانجیگری جایگزین آمریکا شود چرا که آمریکا دیگر خواهان صلح نیست.

وی افزود: از زمانی که دولت آمریکا قدس را پایتخت اسرائیل معرفی کرد و تصمیم گرفت سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند، و پس از اینکه طرح معامله قرن را ارائه کرد، به طور کامل از میانجیگری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی خارج شده است.

الفرا تأکید کرد: اتحادیه اروپا باید نقش مهمتری در زمینه مقابله با اسرائیل ایفا کند. اروپا باید از زور و فشار در قبال رژیم صهیونیستی استفاده کند زیرا اسرائیل زبانی جز زبان زور و مجازات درک نمی‌کند.

یادآور می‌شود، رژیم صهیونیستی در ادامه اجرای طرح صهیونیستی ـ آمریکایی موسوم به «معامله قرن» قصد دارد مساحتی حدود 30 درصد از کرانه باختری را به صورت غیر قانونی به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام

نظر شما